2 هزار دانش آموز سما در مدارس تخصصی ورزشی آموزش می‌بینند/ راه‌اندازی 83 پایگاه تابستانی در مدارس سما

مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی در بحث آموزش و دربخش ورزش فعالیت چشمگیری داشته‌اند به نحوی که با راه‌اندازی حدود 100 مدرسه تخصصی ورزشی بیش از 2 هزار دانش‌آموز را در رشته‌های تخصصی ورزشی تربیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد مدارس مهارتی در واحد‌های دانشگاهی و مدارس سما سعی می‌کند مهارت‌آموزی دانش آموزان و دانشجویان را هدفمند کند.

در حال حاضر 76 هزار و 641 دانش آموز و 12 هزار و 541 کارمند در 857 مدرسه سما مشغول به تحصیل هستند که ظرفیت علمی عظیمی محسوب می شود. البته سازمان سما علاوه برمدرسه، واحدهای پیش دبستانی و مهد کودک نیز در برخی نقاط کشور تاسیس کرده و قرار است مجموع مدارس به 1000 برسد.

باتوجه به این وسعت عظیم آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد در نظام درسی آموزش و پرورش به یک الگو تبدیل شود. الگویی که در آینده به عنوان یک نمونه در میان سایر مدارس انتخاب خواهد شد.

یکی دیگر از اهداف مدارس سما ایجاد فضای ورزشی برای دانش آموزانی است که استعداد زیادی در رشته‌های ورزشی دارند و به همین خاطر مدارس تخصصی ورزش در مدارس سما راه‌اندازی شد.

در آینده دانش آموزان با پرورش در رشته ورزشی مورد علاقه شان وارد دانشگاه خواهند شد.

2021 دانش آموز سما در مدارس تخصصی ورزشی

در سال تحصیلی 98-97 طبق آخرین آمار تعداد 2021 دانش آموز در 98 مدرسه تخصصی ورزش در حال تحصیل هستند. این درحالی است که تعداد دانش آموزان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و 519 نفر به جمعیت دانش آموزان اضافه شده است.

این تعداد از دانش آموزان با ایجاد رشته‌های ورزشی در مدارس سما وارد آکادمی‌های تخصصی ورزشی می‌شوند تا رشته ورزشی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در حین تحصیل ورزش کنند.

با توسعه فعالیت‌های ورزشی، دانش آموزان با مهارت بالای فردی وارد دانشگاه نمی شوند و از دل همین دانش آموزان تیم‌های حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل خواهد شد.

بسکتبال، فوتبال و شنا از جمله رشته‌هایی هستند که در مدارس سما دانش آموزان را پذیرش کرده اند.

راه‌اندازی 98 مدرسه تخصصی ورزش در مدارس سما

مدارس سما نسب به سال‌های گذشته عملکرد بهتری در ورزش داشته‌اند. تاکنون 98 مدرسه تخصصی ورزشی در واحدهای سما راه‌اندازی شده است.

در سال‌های اخیر مدارس سما تنها 58 مدرسه تخصصی ورزشی داشتند؛ اما الان تعداد آکادمی‌های تخصصی افزایش زیادی دارد.

مسئولان سما درنظر دارند در تمام رشته‌های ورزشی مدارس تخصصی راه‌اندازی کنند تا دانش آموزان انگیزه حضور در این مدارس را داشته باشند.

از طرفی دانش آموزان در مدارس سما از همان زمان تحصیل رشته ورزشی خود را شناسایی می کنند و با آگاهی بیشتری وارد دوره‌های تحصیلی بعدی خواهند شد.

1752 دانش آموز سما در پایگاه‌های تابستانی

مدارس سما در فصل تابستان از فرصت استفاده کردند و با تعطیلی کلاس‌های درسی دانش آموزان را به سمت پایگاه‌های تابستانی هدایت کردند.

بالغ بر 1752 دانش آموز در پایگاه‌های تابستانی سما ثبت نام کردند و با شروع فصل تابستان دانش آموزان با حضور در این پایگاه‌ها در رشته‌های ورزشی مختلف دوره‌های تخصصی را آغاز کردند.

در تابستان امسال، 83 پایگاه تابستانی در واحد‌های مدارس سما راه‌اندازی شد و دانش آموزان زیادی برای شرکت در این دوره‌های سه ماهه استقبال کردند.

ورزش صرفا فوتبال نیست!

هدف از ایجاد مدارس تخصصی ورزش و آکادمی‌ها در مدارس سما صرفا برای شناسایی استعداد‌های دانش آموزان از همان سنین نوجوانی و نونهالی است تا دانش آموزان با پرورش در همان رشته‌هایی که در آن استعداد دارند به یک ورزشکار با مهارت تبدیل شوند.

در اکثر دانشگاه‌ها و مدارس، دانش آموزان تنها در زنگ تفریح و ورزش با محدودیت رشته ورزشی مواجه هستند و نهایت موفق به فعالیت در رشته‌های پرمخاطب فوتبال و بسکتبال می شوند.

اما مدارس سما با توچه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در فضای ورزشی این امکان را برای دانش آموزان خود فراهم ساختند تا آنها بدون هیچ مشکلی در زمینه ورزش فعالیت کنند.

ورزش درمدارس صرفا نباید به چند رشته ختم شود و به همین خاطر مدارس سما در حوزه ورزش هم فعالیت‌های بیشتری انجام می دهد و درحال حاضر بسیاری از ملی پوشان در رده سنی جوانان و نوجوانان در مسابقات داخلی و بین المللی درخشش زیادی داشتند.

فتح اللهی: برترین‌های سما در تیم‌های لیگ برتری انتخاب می شوند

فتح اللهی مدیرکل تربیت بدنی سما دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص به ایسکانیوز گفت: رویکرد ما در توسعه مدارس تخصصی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، شناسایی پتانسیل و انتخاب برترین‌ها جهت حضور در لیگ‌های برتر ورزشی کشور است.

وی افزود: نسبت به ماه‌های گذشته فعالیت بیشتری در حوزه ورزش داشتیم و توانستیم تعداد پایگاه‌های تابستانی و مدارس تخصصی ورزش را افزایش دهیم تا دانش آموزان زیادی در رشته‌های ورزشی مورد علاقه شان فعالیت کنند.

فتح اللهی ادامه داد: با همین روند به جلو حرکت می کنیم و دانش آموزان بسیاری در مدارس تخصصی ورزش برای پرورش یافتن شناسایی خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدارس سما در تمامی حوزه‌های فعالیت‌های خود را افزایش خواهند داد و در بخش مهارت آموزی دانش آموزان را در مسیر کارآفرینی قرار خواهند دارد. در بخش ورزش هم همین رویکرد دنبال می‌شود و دانش آموزان از همان سنین کم وارد بخش حرفه ای می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023821

وب گردی

وب گردی