نجات از چوبه دار  با رضایت اولیای دم در زنجان

 حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی اعلام کرد: با رضایت اولیای دم در زنجان یک محکوم به قصاص به زندگی بازگشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با اعلام خبر بازگشت به زندگی با رضایت اولیای دم در زنجان، گفت: در سال ۸۹ در یکی از روستا‌های توابع شهرستان سلطانیه در درگیری لفظی به خاطر انباشت برف پشت بام منزل پدری مقتول ۲۹ ساله در کنار دیوار خانه قاتل ۴۵ ساله رخ می‌دهد و ضربه‌ای که متهم با پارو به سر مقتول وارد میکند که بر اثر این ضربه وی تعادل خود را ازدست داده وپس از سقوط از پشت بام فوت می‌کند.

وی در ادامه افزود: بر اساس گزارش آگاهی سلطانیه و طبق تحقیقات محلی صورت گرفته، گواهی شاهدان و اقرار صریح خود متهم و در خواست حکم قصاص توسط خانواده مقتول پرونده رسیدگی و در نهایت رای دادگاه شعبه دوم کیفری استان صادر وپس از تایید آن توسط دیوان عالی کشور متهم به قصاص نفس محکوم می‌گردد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط اجرای احکام دادسرا، شورای حل اختلاف مستقر در زندان، ریش سفیدان، معتمدین محلی واخذ گذشت اولیای دم متهم پس از تحمل ۸ سال حبس قبل از اجرای حکم در مورخه ۱۳ مرداد از پای چوبه دار نجات و به آغوش خانواده باز گشت.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی ادامه داد: این هفتمین مورد گذشت اولیای دم از قصاص قاتل تا ۱۳ مرداد ماه امسال و دومین گذشت در دوهفته گذشته در استان زنجان می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023857

وب گردی

وب گردی