تهران خنک‌تر می‌شود/ بارندگی و کاهش دما تا 7 درجه در برخی شهرها

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا در سواحل خزر و ارتفاعات البرز دما ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و بارش همراه با وزش باد شدید در گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کبری رفیعی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: از بعد از ظهر امروز با شمالی شدن جریانات روی خزر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد در غرب دریای خزر و همچنین استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود که این شرایط شرق و مرکز دریای خزر و همچنین ارتفاعات البرز را در بر می‌گیرد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا با تقویت بارندگی‌ها در سواحل خزر و ارتفاعات البرز، دما ۴ تا ۷ درجه در این مناطق کاهش می‌یابد و همچنین بارش همراه با وزش باد شدید در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود که بارش ها در گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، برخی مناطق هرمزگان و کلاً مناطق جنوب و جنوب شرق کشور در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از روز چهارشنبه تا جمعه بارش در سواحل خزر و استان‌‌ خراسان شمالی ادامه دارد و روز‌های پنج شنبه و جمعه در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی نیز بارش پراکنده خواهیم داشت.

رفیعی اضافه کرد: در سه روز آینده در خراسان جنوبی، جنوب سمنان، غرب تهران، البرز، قم، قزوین، کرمان و شمال و شرق دریای خزر در ساعات بعد از ظهر وزش باد شدید موقت و رعد و برق و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: همچنین در پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل گرد و خاک خواهیم داشت که‌‌ به صورت طوفان و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در شهرستان زابل خواهد بود.

رفیعی اضافه ‌کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین‌ مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر، اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر و ارومیه با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر ‌خنک‌ترینمراکز استان‌‌ هستند.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای تهران امروز 40 درجه بود، افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیشینه دمای تهران 38 درجه و روزهای پنج‌شنبه و جمعه به 37 درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز تا روز پنج شنبه دریای خزر مواج است همچنین ‌شرق خلیج فارس و دریای عمان امروز چهارشنبه مواج خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023861

وب گردی

وب گردی