مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 15 مرداد

«تور دانشگاه شناسی،‌ دست‌به‌دست شدن پروژه‌های پژوهشی توسط چند نفر و آخرین خبر از طرح مجلس درباره حذف کنکور» از جمله مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز پانزدهم مردادماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

پروژه‌های پژوهشی توسط چند نفر دست‌به‌دست می‌شود

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان، با مهدیه قمری، نخبه دانشگاهی و داور مجلات علمی درباره رانت پژوهشی گفت‌و‌گو کرده است. او در این باره می‌گوید: خودم با این مسئله درگیر نبوده‌ام؛ اما یکی از همکاران که در یکی از دانشگاه‌های سراسری به‌ عنوان عضو هیئت‌علمی مشغول فعالیت است، با این مشکل روبه‌روست و چند سالی است فعالیت می‌کند و از او برای ارتقا، کار پژوهشی می‌خواهند؛ اما دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد به او نمی‌دهند یا اگر هم دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد می‌دهند، موضوعات‌شان به دیگر استادان تعلق می‌گیرد. به‌طوری که تنها چند نفر خاص در دانشگاه هستند که هم دانشجویان کارشناسی‌ارشد و هم موضوعات پروژه‌ها را بین خودشان دست به دست می‌کنند.

تور دانشگاه‌شناسی

این عنوان روزنامه فرهیختگان، از جزئیات برگزاری تور دانشگاه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا حکایت دارد. واحد شهرضا یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و بزرگ‌ترین موسسه آموزش عالی جنوب استان اصفهان است. این واحد دانشگاهی برای آنکه دانش‌آموزان بهترین انتخاب را داشته باشند با حضور بیش از 1300نفر از والدین و دانش‌آموزان پایه دوازدهم، در پنج‌شب برنامه‌هایی را برگزار کرد تا با آگاهی‌بخشی و بیان واقعیات، پنجره‌ای روشن رو به آینده‌ای درخشان مقابل دیدگان میهمانان خود باز کند.

اگر می‌خواهیم مستقل باشیم باید کشور را دانش‌بنیان اداره کنیم

این عنوان روزنامه فرهیختگان به گفت‌و‌گو با معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی اختصاص داده شده است. وی معتقد است اگر می‌خواهیم کشوری مستقل باشیم، باید بتوانیم کشور خودمان را دانش‌بنیان اداره کنیم.

مهم‌ترین عناوین امروز پانزدهم مردادماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

20 مرداد؛ آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری 98

در این عنوان روزنامه آفرینش، زمان انتخاب رشته کنکور سراسری فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام شده است. انتخاب رشته داوطلبانی که در کنکور سراسری سال 98 مجاز می‌شوند، از یکشنبه 20 مرداد ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه دارد.

آخرین خبر از طرح مجلس درباره حذف کنکور

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این عنوان روزنامه آفرینش، از تدوین طرحی درباره حذف کنکور خبر داد و گفت: پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویس طرحی درباره کنکور را تدوین کرده و به کمیسیون ارائه کرده است که در حال کار روی آن هستیم. وی ادامه داد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود، این طرح را نهایی و در کمیسیون مطرح می‌کنیم و اگر در کمیسیون مصوب شود آن را برای بررسی بیشتر به صحن علنی پارلمان ارجاع می‌دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023870

وب گردی

وب گردی