هیأتی که از ۴۱ سال پیش در ایام مسلمیه به حرم عبدالعظیم حسنی می‌رود

مدیر هیأت مکتب علی تهران گفت: این هیأت از ۴۱ سال پیش، برنامه عزاداری در ایام مسلمیه برگزار می‌کند و با دسته عزاداری در حرم عبدالعظیم حسنی حضور می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز امیر شعبانی، مدیر هیأت مکتب علی تهران با اشاره به برنامه‌های این هیأت در ایام مسلمیه گفت: این هیأت روز شنبه ۱۹ مردادماه مصادف با ۸ ذی‌الحجه در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) حضور خواهد یافت.

جزئیات برنامه‌هیأت مکتب علی در مسلمیه

وی اضافه کرد: این مراسم ابتدا قبل از اذان مغرب در حسینیه اردستانی‌ها واقع در خیابان حرم، کوچه زارع با قرائت زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت آغاز خواهد شد و سپس حجت‌الاسلام سیدمحمود مومنی سخنرانی خواهند داشت و سپس دسته عزاداری هیأت به راه خواهد افتاد.

شعبانی گفت: ذبیح‌الله ترابی، مصطفی نظری و بنده برنامه مدیحه‌سرایی داریم و سپس در حسینیه برنامه اطعام خواهیم داشت.

۴۱ سال عزاداری سنتی در مسلمیه

مدیر هیأت مکتب علی تهران با بیان اینکه امسال ۴۱ سال حضور این هیأت در مراسم مسلمیه و حرم عبدالعظیم حسنی (ع) است، تصریح کرد: جلسه این هیأت به صورت سنتی همواره برگزار شده است و هم‌اکنون نیز جوانان در این هیأت حضور پیدا می‌کنند اما حال و هوای سنتی همچنان حاکم است.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است به دلیل ازدحام جمعیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی طی جلسه‌ای زمان‌بندی برای حضور در حرم اعلام می‌کند، گفت: چند سالی است که هیأت مکتب علی در مسجد جامع به عزاداری می‌پردازد و در جایگاه نمی‌رویم اما بسیاری از هیأت در جایگاه حاضر می‌شوند.

هیأتی که هرسال با نوحه‌ای جدید به حرم می‌آید

شعبانی گفت: این هیأت در طول ۴۱ سال گذشته همواره برای حضور در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با سبک و شعر جدیدی حضور پیدا کرده است، اما برخی هیأت‌ها هرسال یک سبک و شعر دارند. بنده تمام نوحه‌های هیأت خودمان را از ابتدا تاکنون موجود دارم و تلاش کردیم با نوحه جدید در حرم حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023871

وب گردی

وب گردی