نقش اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در کاربردی شدن پایان‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌ها و حل مشکلات مردم

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حرکت به سمت کاربردی شدن و تمرکز عناوین مقالات علمی و تحقیقاتی بر حل مشکلات مردم و مناطق کشور از دغدغه‌های جدی مدیریت دانشگاه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد سنندج، شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان به ریاست احمد حیدری نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه و معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سنندج برگزار شد.

حیدری در این جلسه اظهار داشت: وظیفه فعلی دانشگاه و سیاستگذاری‌های تعریف شده مدیریت امروز در این شبکه گسترده علمی، آموزشی و تحقیقاتی کشور، انتقال شهد شیرین خدمات نظام به مردم و ایجاد تحول در همه زمینه‌های موردنیاز توسعه در نقاط مختلف است.

وی با اشاره به آمار و ارقام دستاوردهای قابل توجه در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی، پیوستگی این نتایج با حوزه کاری فعالان بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و دامپروری را دغدغه نخست مدیریت دانشگاه عنوان کرد و افزود: حرکت دانشگاه به سمت کاربردی شدن و تمرکز عناوین مقالات علمی و تحقیقاتی 40 هزار استاد پژوهشگر و پایان‌نامه 350 هزار دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی بر مبنای حل مشکلات مردم و مناطق کشور از دیگر دغدغه‌های مدیریت دانشگاه است.

حیدری تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای این دغدغه‌ها دانست و با اشاره به اجرای طرح پایش آزاد، گفت: به همین منظور تاکنون بیش از 20 هزار عنوان تحقیقاتی بر مبنای نیاز استان‌ها احصا شده که زمینه‌ساز برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر برای ورود دانشگاه به متن جامعه و حرکت آن به سمت ترقی و تعالی مناطق محروم کشور می‌شود.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه ما مهندسان کشاورزی را برای پشت میز نه برای کار در مزرعه و باغات تربیت کرده ایم، اظهار داشت: به همین منظور تغییر نگرش نسبت به ضرورت های علمی و ارتقای سطح دانش معاش و انتقال خاصیت عملیاتی آن به جامعه هدف در استان‌ها، نتایج سازنده ای خواهد داشت.

وی با تاکید بر تأمین زمینه توسعه و پاسخ به نیاز برای رفع محرومیت و افزایش سطح برخورداری و بهره وری اقتصادی مردم، خاطرنشان کرد: در تنظیم بودجه های سالانه و تخصیص ردیف های مالی اثربخش برای افزایش فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی موردنیاز با هدف تحول آفرینی بیشتر ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023873

وب گردی

وب گردی