افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای واحد قروه با تولید گل های زینتی و پرورش صیفی جات

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه فعالیت های این واحد را در زمینه ارتباط با صنعت و افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای تشریح کرد.

سمیرا دهقانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد در حوزه ارتباط با صنعت و کاربردی سازی پایان‌نامه‌های دانشجویی اظهار کرد: امسال برنامه توسعه واحد را بر مبنای توسعه استان تدوین کرده ایم و در این راستا، ارتباطات گسترده ای را با اتاق بازرگانی و نهادهایی که در حوزه اشتغال‌زایی فعالیت دارند برقرار کردیم.

وی افزود: باتوجه به این که استان کردستان ظرفیت های خوبی را در حوزه معدن و صنعت کشاورزی دارد، یکی از هسته های فناور واحدقروه را بر مبنای تولید مصنوعات سنگی قرار دادیم. در این راستا از یکی از استادان برجسته سنگ تراشی ایران دعوت کردیم که آموزش تولید و ساخت مصنوعات سنگی را بر عهده بگیرد.

دهقانی ادامه داد: امسال در زمینه کشاورزی، مجوز افتتاح گلخانه پرورش گل‌های زینتی را دریافت کردیم که سال گذشته با حضور مسئولان استان کلنگ زنی شد؛ همچنین برای بازپس گیری زمین کشاورزی 14 هکتاری نزدیک واحد، در حال رایزنی هستیم تا فعالیت‌های گسترده ای را در حوزه کشاورزی داشته باشیم. با تولید گل‌های زینتی در گلخانه دانشگاه، می توانیم تا پایان سال درآمدزایی خوبی را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه با اشاره به پایش رشته‌های دانشگاهی تصریح کرد: با استفاده از تحقیقاتی که توسط اعضای هیئت علمی واحد صورت گرفت، پایش رشته‌های دانشگاهی را انجام دادیم؛ همچنین اقداماتی در زمینه تصویب رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد انجام شد که در این زمینه منتظر پاسخ نهایی سازمان مرکزی هستیم.

وی درباره فعالیت‌های واحد قروه زمینه افزایش درآمدهای غیر شهریه ای گفت: امسال با همکاری بسیج دانشجویی و استادان دانشگاهی، دوره های آموزشی خوبی را برگزار کردیم که توانستیم یک سوم حقوق کارمندان واحد را از طریق برگزاری این دوره ها در سه ماهه ابتدایی سال پرداخت کنیم؛ همچنین در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه ای، مرکز مشاوره واحد را راه‌اندازی شد و قراردادهای مختلفی با کمیته امداد، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی منعقد کردیم.

دهقانی خاطرنشان کرد: امسال همچنین مجوز استاندارد آزمایشگاه خاک و بتن واحد را از اداره استاندارد دریافت کردیم؛ در حال حاضر مشغول رایزنی با نظام مهندسی هستیم که آزمایش های بتن را در واحد انجام دهیم.

رئیس واحد قروه اضافه کرد: در حال حاضر 3 هزار متر زمین پشت دانشگاه را به پرورش صیفی جات اختصاص دادیم و انتظار داریم در صورت توسعه این زمین، حدود 30 میلیون تومان برای واحد درآمدزایی داشته باشیم. همچنین این زمین می تواند به صورت کوتاه مدت برای دانشجویان اشتغا‌ل‌زایی داشته باشد.

وی در پایان از تاسیس مرکز تحقیقاتی در روستای سنگین آباد با همکاری سازمان معادن طبیعی خبر داد و گفت: این مرکز تحقیقاتی در زمینه پرورش گل محمدی فعالیت خواهد داشت و می تواند زمینه های لازم را برای اشتغال دانشجویان فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023877

وب گردی

وب گردی