دکتر ولایتی درگذشت آیت الله شیخ آصف محسنی را تسلیت گفت

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی درگذشت آیت الله شیخ آصف محسنی مرجع تقلید شیعیان افغانستان، با صدور پیامی، این ضایعه و مصیبت را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در ابتدای این پیام آمده است: خبر درگذشت فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ آصف محسنی استاد و معلم برجسته اخلاق و مرجع عظیم‌الشأن شیعیان موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

در بخشی از پیام دکتر ولایتی آمده است: وی که از افتخارات حوزه‌های علمیه افغانستان بود، عمر با برکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و آموزه‌های دینی و شیعی سپری نمود و پس از سال‌ها مجاهدت، تحصیل و تعلم مجاهدانه به ملکوت اعلی پیوست.

این پیام در ادامه می افزاید: آیت الله العظمی آصف محسنی فقیهی فرزانه، عالمی وارسته و زاهدی پارسا بود که علاوه بر الگوی اخلاقی و علمی، در کنار تدریس، تألیف، تحقیق و تربیت شاگردان توانمند، به راه‌اندازی و تأسیس مراکز متعدد دینی، فرهنگی، تحقیقاتی مشغول بود و در کنار مبارزات سیاسی، خدمات اجتماعی و تأثیرگذاری را بر جای گذاشت.

در این پیام ذکر شده است: مرحوم آیت الله آصف محسنی ، مدافع و منادی اخوت اسلامی و تقریب مذاهب، رییس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب این مصیبت بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، مردم بزرگ و متدین افغانستان، حوزه های علمیه، علماء، طلاب، شاگردان، علاقه مندان و بیت معظم آن فقیه عالیقدر تسلیت و تعزیت عرض نموده، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم فرزانه رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023887

وب گردی

وب گردی