نگاه تمدن سازی باید از دانشگاه به بدنه جامعه منتقل شود/ نگاه ارزشمندی در رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: فکر، اندیشه و نگاه تمدن سازی باید از دانشگاه به بدنه جامعه منتقل شود و اینکه نگاه مأموریت محور با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های هر منطقه در دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شده، رویکرد خوبی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس صبح امروز در دیدار دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه نگاه ارزشمندی در رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گفت: عدم وابستگی به سلایق سیاسی و انضباطی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، می‌تواند نقش مأموریت محوری این دانشگاه را براساس بیانیه گام دوم انقلاب پررنگ کند.

وی ادامه داد: تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با بیانیه مهم مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب می‌تواند نویدبخش خوبی برای آینده دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توسعه کمی خوبی در کشور داشته، خاطرنشان کرد: اینکه نگاه مأموریت محور با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های هر منطقه در دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شده، رویکرد خوبی است که می‌تواند به توسعه و عمران استان‌ها کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، دریا و صنعت را دو ظرفیت بالقوه استان عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند شاخه‌های علوم مرتبط با دریا و صنعت را کاربردی و اثرگذار کرده و کمک کند که این استان به عنوان دالان صادرات و واردات که صنایع بزرگی در آن فعالیت دارند، به پایتخت اقتصادی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محورهای حمل و نقل اعم از دریایی، ریلی، هوایی و زمینی در استان هرمزگان وجود دارد، می‌طلبد رشته‌های حقوق تجارت، حقوق دریا، حقوق حمل‌ونقل و سایر رشته‌های متناسب با شرایط اقلیمی و مرتبط با ظرفیت‌های استان ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تأکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک نظام ثابت است که با تغییر دولت‌ها و وزرا دستخوش تغییر نمی‌شود، می‌تواند چشم‌انداز روشنی را مطابق با بیانات مقام معظم رهبری ترسیم کرده و به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی پیش برود.

وی با بیان اینکه فکر، اندیشه و نگاه تمدن سازی باید از دانشگاه به بدنه جامعه منتقل شود، اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند در بخش نرم‌افزاری شامل تولید دانش و تکنولوژی، معنویت، اخلاق و تعریف سبک زندگی اسلامی و اندیشه در تمدن سازی نوین اسلامی نقش آفرینی کند تا بتواند یک تمدن متمایز از تمدن گذشته به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان حضور دکتر ولایتی در رأس دانشگاه آزاد اسلامی را فرصت مغتنمی برای این دانشگاه دانست و گفت: دکتر ولایتی از ابتدای انقلاب اسلامی، نگاه تمدنی به حوزه های مختلف داشتند و اولین منابع را در زمینه تمدن اسلامی تألیف کردند که با حضور ایشان و دکتر طهرانچی می‌توانیم شاهد یک دانشگاه تمدن‌ساز باشیم که مقدمات آن نیز آغاز شده است.

در این دیدار احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و سعید آزادیان دستیار رئیس دانشگاه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023902

وب گردی

وب گردی