آموزش جراحی با واقعیت مجازی

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که فناوری واقعیت مجازی می‌تواند در بهبود آموزش جراحی موثر باشد.

به گزارش ایسکانیوز، پژوهشی که در "مدرسه پزشکی دیوید گفن"(DGSOM) انجام شده، نشان می‌دهد که شاید واقعیت مجازی بتواند مزایای قابل توجهی برای آموزش جراحی داشته باشد.

این پژوهش با سرمایه‌گذاری استارتاپ "اوسو وی‌آر"(Osso VR)، نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از روش‌های آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی این شرکت، عملکرد خود را در جراحی بهبود ببخشند.

این پژوهش، نخستین گام برای آزمایش تصادفی و کنترل‌شده یک ابزار واقعیت مجازی است تا شواهد کافی را برای اثبات مزایای به کار بردن واقعیت مجازی در دنیای واقعی فراهم کند.

پژوهشگران امیدوارند که در آینده بتوانند آموزش با کمک واقعیت مجازی را در هر زمان و مکانی انجام دهند. نتایج این آزمایش نشان می‌دهند که شاید تحقق یافتن این ایده در شرایط کنترل‌شده، امکان‌پذیر باشد.

پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس"(UCLA) نیز در این زمینه، آزمایشی را انجام دادند تا ارزش فناوری واقعیت مجازی استارتاپ "اوسو وی‌آر" را برای آزمایش و اعتبارسنجی بیشتر ارزیابی کنند.

در این آزمایش، 20 شرکت‌کننده حضور داشتند که به دو گروه تقسیم شده بودند. گروه نخست، با روش‌های قدیمی آموزش دیدند اما برای آموزش گروه دوم، از واقعیت مجازی استفاده شد. سپس پژوهشگران از هر دو گروه خواستند تا یک جراحی شبیه‌سازی شده در حوزه ارتوپدی انجام دهند.

شرکت‌کنندگانی که با واقعیت مجازی آموزش دیده بودند، توانستند فرآیند آزمایش را دو درصد سریع‌تر از گروه نخست به پایان ببرند و اقدامات درست‌تری انجام دهند.

"جاستین باراد"(Justin Barad)، از بنیانگذاران استارتاپ "اوسو وی‌آر" در بیانیه‌ای گفت: این موضوع برای من مهم است که فناوری واقعیت مجازی ما، بر شواهد مبتنی باشد. همان‌گونه که ما یک روش کاملا جدید را برای آموزش ارائه می‌دهیم، می‌خواهیم که کاربران و مشتریان بتوانند تاثیر و قابل اطمینان بودن این پلتفرم را ببینند. نتایج این پژوهش، فقط آغاز کار ما به شمار می‌روند زیرا ما قصد داریم یکی از بزرگترین چالش‌های کنونی حوزه پزشکی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023915

وب گردی

وب گردی