رمز موفقیت در کنکور سراسری کنترل استرس است/ داوطلبان مناطق محروم با سخت‌کوشی کمبودها را جبران کنند

رتبه یک کنکورسراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی گفت: رمز موفقیت در کنکور سراسری نداشتن استرس است. کسی که قصد دارد در این راه موفق باشد نباید آرامشش برهم بخورد و کانون خانواده باید از درس خواندن جدا باشد تا به داوطلب استرس وارد نشود. 

علیرضا سخایی‌راد رتبه یک کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: سرانه مطالعه ام برای کنکور سراسری روزانه بین 10 تا 12 ساعت بود و در مدرسه تیزهوشان تحصیل کردم.

وی افزود: در بسیاری از آموزشگاه ها ثبت نام کردم و بیشترین هزینه ای که برای رسیدن به این موفقیت خرج کردم برای خرید کتاب بوده و پول زیادی برای معلم خصوصی و کلاس های بیرون هزینه نکردم. البته حضور در آموزشگاه ها و موسسات کنکور به نوبه خود در روند تحصیلی ام موثر بودند و شاید اگر این امکانات نبود رتبه دلخواهم را به‌دست نمی‌آوردم.

سخایی راد اظهار کرد: کسانی که توان مالی برای ثبت نام در موسسات کنکور را ندارند باید خودشان این موضوع را بپذیرند که نیاز به سخت کوشی دارند تا به هدفشان برسند. البته خود من هم نسبت به دیگر داوطلبان که در شهر تهران حضور داشتند امکانات کم تری در اختیار داشتم، با این حال تمام تلاشم را کردم تا به این نتیجه برسم.

رتبه یک کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی درمورد شرایط برای داوطلبان کنکور در مناطق محروم اظهار کرد: داوطلبانی که در مناطق محروم حضور دارند کمبودشان را با سخت کوشی جبران کنند تا به خواسته ای که دارند برسند.

وی با اشاره به سودجویی موسسات کنکوری برای تبلیغات تصریح کرد: علاقه ای به پول گرفتن از موسسات کنکوری در ازای تبلیغات ندارم و بعید می دانم که در این مسیر برای دریافت پول قرار گیرم.

سخایی راد در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کند یا نه خاطرنشان کرد: انتخاب رشته برای من در اولویت قرار دارد و فعلا به مهاجرت فکر نمی کنم. هنوز بین چند رشته مردد هستم و بیشتر دوست دارم در رشته های مهندسی برق، مواد و هوا فضا تحصیل کنم.

رتبه یک کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در مورد رمز موفقیتش در کنکور گفت: رمز موفقیت در کنکور نداشتن استرس است. کسی که قصد دارد در این راه موفق باشد نباید آرامشش برهم بخورد و کانون خانواده باید از درس خواندن جدا باشد تا به داوطلب استرس وارد نشود.

وی در پایان عنوان کرد: تلفن همراه داشتم؛ اما زمانی که برای درس خواندن به کتابخانه مراجعه می کردم ترجیح می دادم در 8 ساعتی که تمرکز کردم بدون تلفن باشم تا مزاحمتی برای درس خواندنم ایجاد نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023927

وب گردی

وب گردی