پرونده مسکن خانواده‌های دارای دو معلول تا پایان سال بسته می شود

مدیرکل بهزیستی استان تهران از بسته شدن پرونده مسکن خانواده‌های دارای دو معلول تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داریوش بیات نژاد با اشاره به برنامه ریزی سازمان بهزیستی در خصوص مسکن خانواده‌های دارای دو معلول گفت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده قصد دارین در سال جاری تسهیلاتی را برای خانواده های دارای فرزند معلول ارائه کنیم که واگذاری مسکن به آنها یکی از برنامه هاست.

وی با اشاره به اینکه پرونده واگذاری مسکن به خانواده‌های دارای فرزند معلول را تا پایان سال به اتمام می رسانیم تاکید کرد: در این اقدام سازمانها و ارگانهای مختلفی همکاری می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت:در چهار ماهه اول امسال ، ۲۲۶ واحد در شهرستان‌های مختلف استان تهران به این خانواده‌ها اختصاص یافته است و سعی می کنیم تا پایان سال مابقی واحد ها را نیز تحویل خانواده دهیم.

بیات نژاد در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر نیز گفت: بعد از جمع آوری و غربالگری معتادانی که با تحویل داده می شود در مراکز ماده 16 نگهداری می شوند.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط معتادان 6 ماه در این مراکز نگهداری می شوند گفت: در این مدت مددکاران مرکز با خانواده های این افراد صحبت می کنند تا بعد از اتمام دوره 6 ماهه خانواده ها بیمار خود را پذیرش کنند و در غیر اینصورت با تاییئ مددکاران فرد مدتی دیگر را نیز می تواند در مرکز به سر ببرد.

به گفته وی ، در مراکز نگهداری دوره های توانمند سازی و حرفه آموزی نیز برای این معتادان برگزار می شود تا بعد از اتمام دوره بتوانند شغلی داشته باشند.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1023935

وب گردی

وب گردی