۹۹ درصد زائران ایرانی به خانه خدا آمدند

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۸۸۵۲۸ روادید حج تمتع امسال به طور کامل دریافت شده است،‌ گفت: بیش از ۹۹ درصد از زائران و عوامل حج ۹۸ به عربستان آمده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدعبدالفتاح حجت‌الاسلام نواب در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه با اشاره به نزدیک شدن به ایام تشریق گفت: این ایام مهمترین بخش عملیات حج است و همه حوزه‌های اجرایی و فرهنگی تلاش کنند این ایام برای زائران بدون دغدغه سپری شود.

در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه ها و تصمیمات اتخاذ شده در حوزه های مختلف تاکید کرد.

در این جلسه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به ورود بیش از ۹۹ درصد از زائران و عوامل حج ۹۸ به عربستان اشاره کرد و گفت: با صدور ویزا برای ۸۸۵۲۸ نفر، روادید کامل دریافت شده است.

وی افزود: مدینه منوره (دوشنبه شب) از زائران ایرانی خالی و صددرصد زائرانی که تاکنون به عربستان منتقل شده‌اند در هتل‌های مکه مستقر هستند.

رشیدیان با ارائه آماری از فعالیت حمل و نقل درون و برون شهری، پخت غذا در آشپزخانه‌های مرکزی، فعالیت واحد راهنمایان و هیئت پزشکی در مکه مکرمه اظهار داشت: تاکنون سه زائر هم بدلیل مشکلات و بیماری‌هایی که داشتند به ایران منتقل شدند.

در ادامه این جلسه نصرالله فرهمند مدیر عملیات حج ۹۸ ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌های صورت گرفته با مؤسسه مطوفین و مکاتب نه گانه خدمات بهتری نسبت به سال های گذشته به زائران کشورمان در ایام تشریق ارائه شود.

مرتضی آقایی مسئول نقل ترددی ستاد مکه نیز گفت: در خصوص انتقال زائران اهل تشیع و تسنن از مکه به عرفات، مشعر و منا هماهنگی و برنامه ریزی لازم انجام و تلاش شده است با رفع آسیب های گذشته و استفاده از راهکارهای مناسب، این عملیات به خوبی به اجرا در آید.

اکبر رضایی رئیس ستاد مکه هم تأکید کرد: شرایط امسال بهتر از سال گذشته است و چادرهای زائران حدود ده روز قبل ازایام تشریق تحویل وکار توزیع آن بین مجموعه ها انجام شده است.

وی به آموزش‌های میدانی مدیران مجموعه‌ها برای آشنایی با محیط اشاره کرد و گفت: نیروهای اجرایی نسبت به وظایف و مسئولیت‌های خود توجیه شده‌اند و با برداشتن گام‌های پایانی و رفع نقایص و ایرادها، مشاعر آماده ورود حجاج کشومان است.

در پایان این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی نحوه اعزام و استقرار زائران درعرفات، مشعر و منا را مهم خواند و تصریح کرد: علاوه بر اعزام زائران به مشاعر برگشت آنها نیز باید مدیریت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023947

وب گردی

وب گردی