واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای مسلمان همسایه توسعه می یابد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از برنامه های مهم دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی، توسعه واحدهای این دانشگاه در کشورهای مسلمان همسایه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فاطمه حسن عضو هیأت امنای دانشگاه اقبال لاهوری پاکستان و مدیر انتشارات انجمن ترقی اردوی پاکستان، با حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دیدار و گفت و گو کرد.

کلانتری در این نشست به بخشی از فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه حضوری دنیا اشاره کرد و گفت: پاکستان، کشوری تأثیرگذار در جهان اسلام به شمار می آید و اقبال لاهوری از مشاهیری است که بهترین شعرهای فارسی را درباره اهل بیت (ع) سروده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی، توسعه واحدهای این دانشگاه در کشورهای مسلمان همسایه است. بر همین اساس امیدواریم واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کراچی نیز راه اندازی شود.

کلانتری با اشاره به ورود سالانه هزاران زائر پاکستانی به شهرهای مذهبی گردشگری ایران به ویژه مشهد مقدس و قم، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند پس از هماهنگی های لازم، برای گسترش زبان فارسی در پاکستان، با انجمن ترقی اردو همکاری داشته باشد.

فاطمه حسن عضو هیأت امنای دانشگاه اقبال لاهوری نیز در سخنانی شاعران نامدار ایران از جمله حافظ و سعدی را از مفاخر و مشاهیر پرطرفدار در پاکستان دانست و گفت: انجمن ترقی اردوی پاکستان، حدود 2500 نسخه خطی و کتاب فارسی در اختیار دارد و آماده تبادل فرهنگی با دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن، سال 1903 میلادی در هندوستان راه اندازی شد و یک شعبه هم در کراچی پاکستان دارد که تا چند ماه پیش مسئول آن بودم. اکنون به عنوان مدیر انتشارات و مجلات با انجمن همکاری دارم.

حسن با ابراز امیدواری برای برقراری ارتباط فرهنگی و امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی با هماهنگی رایزن فرهنگی پاکستان در ایران، افزود: انجمن ترقی اردوی پاکستان این آمادگی را دارد تا با دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری زبان و ادب فارسی دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقیق درباره نسخه های خطی و کتاب های فارسی که در اختیار دارد، همکاری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023949

وب گردی

وب گردی