کشور به انقلاب تحولی در حوزه فناوری و نوآوری احتیاج دارد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کشور به انقلاب تحولی در حوزه فناوری و نوآوری احتیاج دارد گفت: دانشجویان باید تشکل‌های جدید و مطالبه‌گر حرکت انقلابی و تحول در حوزه فناوری و نوآوری تأسیس کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دومین نشست هم‌اندیشی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سالن همایش‌های هتل فرهیختگان برگزار شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه این دانشگاه در پاسخ به دو نیاز اصلی تأسیس شد، گفت: داشتن شغل و رشد شخصیت اجتماعی دو مطالبه مهم و جمعی افراد در اوایل دهه 60 بود که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه نسل اول و آموزش محور شکل گرفت.

وی با اشاره به دوران سازندگی و نیاز صنایع بزرگ به پژوهشگران و محققان اظهار داشت: در آن دوران وزارت‌خانه‌ها، شرکت های بزرگ و صاحبان صنایع به افرادی احتیاج داشتند که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، توانایی تحقیق و پژوهش را نیز داشته باشند که در همین راستا دانشگاه های نسل دوم و پژوهش محور در پاسخ به این نیازها تأسیس شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به چرایی تأسیس دانشگاه های نسل سوم پرداخت و افزود: سازوکار دانشگاه های نسل سوم با نسل اول و دوم متفاوت است و در این دانشگاه ها به جای مباحث آموزشی و پژوهشی، مهارت های خلق شغل و کارآفرینی آموزش داده می شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: مفاهیمی همچون شتاب دهنده ها، مراکز نوآوری، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، سراهای نوآوری و ... از ویژگی های دانشگاه های نسل سوم است. خروجی این دانشگاه ها یک فرد نیست، بلکه یک تیم یا شرکت است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه در دنیا دیگر جای برای دانشگاه های نسل سوم هم نیست، گفت: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، دانشگاه های نسل چهارم که دانشگاه هایی تأثیرگذار هستند، جامعه را تحت تأثیر قرار داده و در حال رشد و توسعه هستند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: تغییر هویت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در کشور یک ضرورت و جدیت است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به زیرساخت‌ها، پتانسیل، قابلیت‌ها و توانمندی های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در قیاس با دانشگاه های دولتی زودتر مسیر تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم و چهارم را طی می کند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان باید تشکل های جدید و مطالبه‌گر حرکت انقلابی و تحول در حوزه فناوری و نوآوری تأسیس کنید. جریان ساز، سردمدار، پیش‌قراول، فرمانده و سردار جنگ نرم در تحول این حوزه باشید.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: کشور به انقلاب تحولی در حوزه فناوری و نوآوری احتیاج دارد و ان‌شاءالله دانشگاه آزاد اسلامی به همت توان، دانش، تلاش، انگیزه و ... دانشجویان، استادان، اعضای هیأت علمی خود در این حرکت انقلابی نقش آفرین باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024013

وب گردی

وب گردی