مأموریت مدارس سما تربیت نسلی کارآفرین و آشنا به علوم و فنون نوین است

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از ماموریت جدید این حوزه در تاسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارت محورخبر داد و گفت: ماموریت این حوزه تربیت نسلی کارآفرین و آشنا به علوم و فنون نوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، احسان محمدی نژاد، صبح امروز در نشست خود با اعضای هیات علمی آموزشکده سما بندرعباس، توانمندسازی و تربیت نسل جوان را، ماموریت جدبد این معاونت در حوز کارآفرینی اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی و استراتژی دقیق این ماموریت را در آموزشکده های فنی و حرفه ای سما به خوبی دنبال و نهادینه می کنیم.

رئیس مراکز سما استان هرمزگان، بومی سازی برخی از علوم و فنون دریایی را از سیاست های اصلی خود نام برد و افزود: با تمام قدرت و با استفاده از پتانسیل هبات علمی مجرب و کارکنان تلاشگر این حوزه با کارآفرینی، تولید ثروت از دستاوردهای علمی و بومی سازی علوم دریایی بر آنیم تا در ارتقا دانش فنی دانشجویان کوشا باشیم و زمینه ترییت نیروی کارآمد بازار کار را به خوبی تامین سازیم.

وی با اشاره به جلسه شورای اداری استان هرمزگان که با حضور دکتر طهرانچی دیروز در بندرعباس برگزار شد گفت: چشم اندازه روشن اهداف این دانشگاه، ترسیم مسیر حرکت و تبیین اهداف و استنراتژی این دانشگاه در بیانات رئیس این دانشگاه نشان از یک برنامه ریزی منسجم و عملی در این حوزه دارد و این نوید را می دهد که می توان حرکت های رو به رشدی را در جهت توسعه پایدار برداشت.

محمدی نژاد با اظهار امیدواری از این چشم انداز روشن افزود: ظرفیت عظیم دریای در حوزه نفت، گاز، شیلات، قطعه سازی صنایع دریایی، صنایع فولاد، آلومینیوم، گردشگری و صنایع کشاورزی و بسته بندی در استان هرمزگان فرصت های زیادی را برای ایجاد اشتغال، تربیت نیروی کار و تولید ثروت از این حجم یزرگ ذخایر ملی، در اختیار ما قرار داده است که باید با برنامه ریزی در تک تک این صنایع، کار خود مبتنی بر دانش و علوم نوین در این حوزه ها آغاز کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، نگرش مهارت محوری را یک اصل اساسی در تربیت نیروهای جوان خواند و گفت: آموزش مهارت، شناخت بازار کارو پتانسل موجود در استان، مطالعه در بازار عرضه و تقاضا و... از عواملی هستند که در این حوزه باید به خوبی دیده شده و برای آن برنامه ریزی شود.

محمدی نژاد با تاکید بر اعلام برنامه های اعضای هیات علمی در حوزه های گفته شده از آنان خواست تا با ترسیم چشم انداز رشد و توسعه این حوزه ، برنامه های مدون خود را به خوبی تدوین و در جلسات آینده، به صورت تخصصی کارشناسی و ارزیابی شود.

وی در پایان با اظهار امیدواری از روند پیش رو گفت: آمایش و مطالعه در تصمیمات پبش رو می تواند به عنوان یک نقطه قوت در ارزیابی پتانسل ها، نقاط قوت و ضعف، ما را برای تصمیم گیری جدید مهیا نماید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1024032

وب گردی

وب گردی