شغل خبرنگاری کهنگی ندارد و خبرنگار همیشه پویاست/مطرح شدن تلخ‌ترین سؤالات در حوزه سلامت

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: سخت‌ترین و تلخ‌ترین سؤالات گاهی در حوزه سلامت مطرح می‌شود که ما باید این سؤالات را پاسخ دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت در مراسم روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به خبرنگاران و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید، گفت: فرهیختگی هر جامعه به چند روش احراز می‌شود که تاریخ گذشته آن جامعه و رفتار و فرهنگ جامعه، از جمله این موارد است؛ وضعیت حال حاضر نخبگان می‌تواند به عنوان فرهیختگی هر جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران از جمله شاخص‌هایی هستند که بر اساس آن می‌توان پیشرفت و تمدن جامعه را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه هرچه پیش می‌رویم رویکرد مسئولان نسبت به خبرنگاران سخت‌تر می‌شود، گفت: سخت‌ترین و تلخ‌ترین سؤالات گاهی در حوزه سلامت مطرح می‌شود که ما باید این سؤالات را پاسخ دهیم؛ مسئولان باید این ظرفیت را غنیمت شمرده و از فضای رسانه استفاده کنند. مهم‌ترین پرسش این است که چگونه امکان گفت‌وگو را در جامعه فراهم کنیم. باید از نقد سازنده استفاده کرد این‌گونه نباشد که وقتی ما را نقد کردند خوشمان نیاید.

۸۰۰ میلیون بار مراجعه در کشور حوزه بیمه سلامت را به یکی از پرخبرترین حوزه‌های نظام سلامت تبدیل کرده است

وی گفت: شغل خبرنگاری کهنگی ندارد و خبرنگار همیشه پویاست لذا خبرنگار باید سرزنده و خلاق باشد و پل ارتباطی بین مسئولان و مردم باشد. امروز به لحظه، مطالب منتشر می‌شود و بازخورد آن را می‌بینیم امروز هر فردی پایگاهی برای رسانه کشور است، فضای مجازی با تمام نقدهایی که به آن وارد است اما زیبایی‌های خاص خود را دارد و ما را مقید می‌کند که در ساختار شیشه‌ای قرار بگیریم و بدانیم قابل رصد هستیم.

موهبتی تصریح کرد: رفتارها باید اصلاح شود ولو با محدودیت‌هایی که فضای مجازی برای مسؤولان ایجاد می‌کند؛ به مرور زمان آثار فضای مجازی در رفتار مسؤولان و مطالبه‌گری مردم مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به سختی شغل خبرنگاری کفت: خبرنگاران در مورد سختی‌هایشان معیشتیشان و مشکلات شغل خود کم می‌نویسند و کمتر دیده‌ایم در روز خبرنگار به مشکلات خبرنگاران پرداخته شود و مسئولان تنها به ارائه اخبار اکتفا می‌کنند.

موهبتی ادامه داد: سخت و زیان آور بودن کار خبرنگاری زمانی از دغدغه‌های نظام بیمه‌ای کشور بود، استقلال مالی و معیشت خبرنگار به استقلال قلم خبرنگار کمک خواهد کرد.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: ۸۰۰ میلیون بار مراجعه در کشور حوزه بیمه سلامت را به یکی از پرخبرترین حوزه‌های نظام سلامت تبدیل کرده است.

وی گفت: شرایط امروز کشور سخت است و بیش از هر زمانی نیازمند همدلی هستیم، رئیس‌جمهور در سخنرانی اعلام کرد شرایط امروز از شرایط دوران جنگ سخت‌تر است.

موهبتی افزود: نباید عاشق این باشیم که آبروی کسی را در فضای مجازی ببریم؛ تا خبری را مطمئن نیستیم نباید در جامعه تزریق کنیم، کمک کنیم فضای سالم ایجاد شود و گروهی که می‌توانند این فضا را ایجاد کنند و وحدت را در کشور ایجاد کنند رسانه‌ها هستند و باید به این موضوع کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024054

وب گردی

وب گردی