دورهمی بزرگ سالمندی در بوستان قدیمی خیام

ویژه برنامه دورهمی سالمندی منطقه ۱۳ با حضور دکتر نصیری، مدیرکل سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه و جمع کثیری از شهروندان و سالمندان در قالب جشنواره شادستان در بوستان قدیمی خیام برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دورهمی بزرگ سالمندی منطقه ۱۳ با هدف ارتقای نشاط اجتماعی و ایجاد روحیه اعتماد به سالمندان به همت اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه و با همکاری فرهنگسرای امید برگزار و ده ها خدمت فرهنگی، هنری و سلامت محور ویژه سالمندان ارائه شد.

شهردار منطقه۱۳ در ویژه برنامه دورهمی سالمندی با بیان اینکه در نظرگرفتن نیازهای خاص دوران سالمندی و مدیریت بحران های روحی و روانی مقطعی و گذرای این دوران به افزایش روحیه، انگیزه و اثربخشی سالمندان کمک بسزایی می کند، تصریح کرد: اجرای طرح دوشنبه های سالمندی، بستری برای حضور بهتر این قشر ارزشمند جامعه در عرصه های اجتماعی و فرهنگی است.

به گفته وی، اجرای دورهمی سالمندان در قالب مراسم شاد و مفرح با حضور گروه های هنری در سطح محلی، ارائه خدمات سلامت رایگان، اختصاص سکوی هنر به سالمندان هنرمند، برپایی تورهای دسترس پذیر و ... از جمله برنامه های اجرایی طرح دوشنبه های سالمندی است.

رحمان زاده با اشاره به اینکه شهرداری این منطقه به عنوان تسهیل گر امور، آماده فراهم کردن زیرساخت های لازم برای ارایه خدمات مناسب به سالمندان است، گفت: ظرفیت های تفریحی و گردشگری پارک جنگلی سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری شرق تهران، سرای محلات، موزه ها و مجموعه های ورزشی و... از جمله اماکنی است که سالمندان می توانند در راستای شادی و نشاط اجتماعی از آن بهره مند شوند.

گفتنی است ، برنامه هایی نظیر برپایی میز خدمت سلامت، گفت و گو در شهر، اجرای بازی های نشاط سالمندی، برپایی میز عضوگیری کانون سالمندان، اجرای تئاترهای تعاملی و ظرفیت هایی برای استفاده از ظرفیت های هنری و تخصصی اعضای کانون‌های سالمندان از جمله بخش های برنامه دورهمی سالمندی در بوستان خیام بود که با استقبال شهروندان رو به رو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024069

وب گردی

وب گردی