منابع فرانسوی دعوت ماکرون از روحانی برای شرکت در نشست جی 7 را رد کردند

منابعی در دولت فرانسه اخبار مربوط به دعوت ماکرون از روحانی برای شرکت در نشست گروه 7 به عنوان عضو مهمان را تکذیب کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ؛ پایگاه خبری الشرق الاوسط به نقل از منابعی در دفتر ریاست جمهوری فرانسه دعوت رئیس جمهور این کشور از حسن روحانی برای شرکت در نشست جی 7 را رد کرد.

یک دیپلمات فرانسوی گفته است که امانول ماکرون در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با حسن روحانی رئیس جمهور ایران پیشنهادی برای حضور وی در نشست گروه 7 نداشته است.

برخی منابع سه شنبه شب مدعی شده بودند که ماکرون از روحانی برای حضور در این نشست دعوت کرده است که با مخالفت رئیس جمهور ایران مواجه شده است.

به گزارش فارس،‌ حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور ایران 25 ژوئن گذشته در تماس تلفنی با رئیس جمهور فرانسه با وی، گفته بود: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر توسعه روابطی پایدار و هدفمند با فرانسه تلاش کرده و خواهد کرد.

روحانی با اشاره به اینکه پایبندی ایران در برجام پس از خروج آمریکا بر مبنای وعده طرف های اروپائی برای تضمین منافع اقتصادی از جمله حل وفصل مسائل مربوط به روابط بانکی و فروش نفت بود که متاسفانه هیچ یک از آنها در مقام عمل تحقق پیدا نکرده، افزود: اگر ایران نتواند از فواید برجام بهره مند شود، بر اساس بندهای 26 و 36 برجام مرحله به مرحله تعهدات خود را کاهش خواهد داد.

کد خبر: 1024079

وب گردی

وب گردی