اندازه‌گیری فشار خون با دوربین سلفی

استفاده از دوربین سلفی به تازگی کارکرد علمی و پزشکی نیز پیدا کرده و محققان دانشگاه تورنتو نمونه اولیه یک اپلیکیشن تلفن همراه طراحی کرده‌اند که فشار خون را به این شیوه اندازه می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، استفاده از دوربین سلفی به تازگی کارکرد علمی و پزشکی نیز پیدا کرده و محققان دانشگاه تورنتو نمونه اولیه یک اپلیکیشن تلفن همراه طراحی کرده‌اند که فشار خون را به این شیوه اندازه می‌گیرد.

این اپلیکیشن با بررسی محتوای ویدئوی سلفی و تصویربرداری اپتیکال از آن به تجزیه و تحلیل وضعیت پروتئین‌های جریان خون و از جمله هموگلبین‌ها می‌پردازد. این اپلیکیشن برای افزایش دقت خود فلاش گوشی را فعال کرده و از این طریق می‌تواند تغییرات فشار خون را در هر دقیقه اندازه بگیرد.

برنامه یادشده مجهز به هوش مصنوعی بوده و از این طریق می‌تواند فشار خون را با دقت ۹۵ درصد اندازه بگیرد. البته این برنامه هنوز برای تکمیل شدن و عرضه نهایی نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

پژوهشگران دانشگاه تورنتو می‌گویند اپلیکیشن یادشده تنها بر روی برخی از انواع جدید گوشی‌های هوشمند قابل نصب است، اما در مورد اسامی این گوشی‌ها و همین‌طور زمان عرضه نسخه نهایی برنامه یادشده اظهار نظری نکرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024100

وب گردی

وب گردی