توسعه اخلاق محوری و فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌‌‌‌‌‌ها باید به گفتمان ملی تبدیل شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل علم محور و فراگیر باید به عنوان یک بازوی قدرتمند در کنار دانشگاه ها فعالیت کرده و یاری رسان باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بندرعباس، مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عصر امروز در دیدار مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان درباره نقش بسیج دانشجویی در پاسخگویی به مطالبات دانشجویان گفت: جریان سازی و گفتمان دینی، تخصص ذاتی بسیج دانشجوئیست که باید با تقویت آن پاسخگوی مطالبات دانشجویی باشد و مسیر حرکت را برای سایرین تبیین و روشن سازد.

وی بسیج دانشجویی را بزرگترین تشکل انقلابی معرفی کرد و گفت: گفتمان سازی بسیج دانشجویی در دانشگاه ها موجب پیشرفت برنامه های فرهنگی و علوم انسانی شده است که این مهم در این عرصه علمی لازم ولی کافی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر تعمیق اخلاقی و معنویت در دانشگاه گفت: بسیج دانشجویی باید به عنوان پرچمدار جریان انقلابی همواره با حرکت در این راستا و توجه به منویات مقام معظم رهبری زمینه اخلاق مداری، انقلابی گری و دین محوری را به جامعه دانشجویی فراهم کند.

عارف رئوفی مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان نیز با اشاره به برنامه های پبش روی این حوزه، حرکت در راستای اهداف انقلاب و مقام معظم رهبری را از اصلی ترین برنامه های بسیج دانشجویی خواند و اعلام آمادگی کرد که بسیج دانشجویی می تواند به عنوان یک تشکل منسجم در حوزه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، به عنوان یک بازوی پرتوان در کنار دانشگاه ها باشد.

عارف رئوفی افزود: دانشگاه ها نیز باید با کمک به این تشکل مردم نهاد، در ترسیم چشم انداز بلند مدت علمی و فرهنگی این نهاد را یاری رسانند تا بتوانیم اهداف انقلاب اسلامی را در حوزه های فرهنگی به خوبی گسترش دهیم.

وی در پایان با قدردانی از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در برقراری تعامل موثر و ایجاد فضای همکاری گفت: امید است با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر بتوانیم گام های بزرگی را در جهت خدمت به جامعه اسلامی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024128

وب گردی

وب گردی