وظیفه راهبردی اداره کل تشکل‌‌‌‌‌ها، حمایت از جوانان و نیروهای مومن انقلابی است

مدیرکل تشکل‌‌‌‌های اسلامی- سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وظیفه راهبردی اداره کل تشکل‌‌‌‌‌ها، حمایت از نخبگان، جوانان و نیروهای مومن انقلابی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین نشست هم اندیشی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. این نشست با هدف تاسیس تشکل ویژه دانشجویان مقطع دکتری در سازمان مرکزی و در سالن آمفی تئاتر هتل فرهیختگان برگزار شد.

محمد قربانی مدیرکل تشکل‌‌‌‌های اسلامی- سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست درباره کار تشکیلاتی گفت: کار تشکیلاتی یک ضرورت فرهنگی واجب، دائمی و ابدی است. آنچه تاریخ به ما گزارش می دهد این است که همه انبیا، اولیا و به ویژه پیامبر گرامی اسلام و معصومین علیهم السلام، کار تشکیلاتی انجام می دادند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و تداوم آن نیز نتیجه کار تشکیلاتی عظیم و فاخر است. اگر حضرت امام خمینی(ره) و یارانش کار تشکیلاتی انجام نمی دادند، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.

مدیرکل تشکل‌‌‌‌های اسلامی- سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: جنبش دانشجویی ایران بر اساس نیاز زمانه فعالیت خودش را طراحی و عملیاتی کرده است. در دوره ستم‌شاهی، راهبرد عملیاتی تشکل های دانشجویی مبارزه با رژیم طاغوت، نظام سلطه و خفقان برآمده از آن زمان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، تاسیس نهادهای انقلابی مثل کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ... حاصل تلاش و جهاد اسلامی پاکباخته ما بود.

قربانی متذکر شد: جنگ تحمیلی نیز توسط دانشجویان و دانشگاهیان تحت زعامت و رهبری حضرت امام، مدیریت شد. باکری ها، همت ها، صفوی ها، باقری ها و سلیمانی ها که تمامی این افراد از دانشگاه و جنبش های دانشجویی برخاسته و به کشور خدمت کردند.

وی یادآور شد: در مسائل امنیتی نیز این بچه های دانشجو و دانشگاهی بودند که کشور را از برهه های خطر و بحرانی نجات دادند. برای مثال سازمان منافقین با کمک سایر گروهک های تروریستی از ۳۰ خرداد تا ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ چندین هزار عملیات تروریستی انجام داد که حاصل آن بیش از 17 هزار شهید بود که معروفند به شهدای ترور، در حل این مسائل هم جوانان و دانشجویان برای مبارزه وارد شده و عالی عمل کردند.

قربانی با بیان اینکه در قبل از انقلاب اکثریت کارهای عمرانی توسط کشورهای بیگانه در ایران انجام می شد افزود: بعد از جنگ و در دوران سازندگی نیز دانشگاهیان وارد عمل شده و این مهم را برعهده گرفتند.
امروز تمام هدف و تلاش دولت های غربی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و یاس پراکنی است بنابراین اگر بتوان با طراحی و عملیاتی سازی ایده های نو به حل مسائل اساسی کشور در حوزه های گوناگون کمک کنیم، قطعا به ارتقا و تعالی کارآمدی کشور خود کمک کردیم.

مدیرکل تشکل‌‌‌‌های اسلامی- سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: یکی از وظایف ما کمک به پیشرفت کشور در تمام حوزه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی است. از اصلی ترین افراد برای رسیدن به این هدف مقدس و والا که معطوف به توان علمی و عملی است، دانشجویان دکتری هستند. بنابراین از زاویه ای تاسیس این تشکل، یک کار فاخر سیاسی است که رنگ و لعاب جناحی ندارد.

وی متذکر شد: حسب فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و انتظار به حق و به جای دانشجویان، وظیفه راهبردی اداره کل تشکل ها، حمایت از نخبگان و جوانان و نیروهای مومن انقلابی است.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از این نشست را تاسیس هسته مرکزی برای ایجاد یک تشکل دانشجویی متناسب با اقتضائات دانشجویان دکتری است.

گفتنی است، در ادامه نشست دهقانی فیروزآبادی، معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و زیگلری؛ معاون پشتیبانی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، در جمع دانشجویان سخنرانی کرده و به سوالات آنان پاسخ گفتند همچنین دانشجویان ضمن استقبال از تاسیس، در مورد چگونگی فعالیت و شیوه های جذب نیرو، تدوین اساسنامه، تشکیل هیات موسس و سایر موارد مرتبط نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024129

وب گردی

وب گردی