آتش نشانی برای کمک رسانی به تهران چقدر آماده است؟/از ایمنی تهران غافل شده ایم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به آمادگی همیشگی سازمان آتش نشانی برای مقابله با حوادث گفت: باید یک قدم عقب تر رفته و به پیشگیری توجه کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: نقش اطلاع رسانی و اصحاب رسانه در آگاهی جامعه قابل انکار نیست و امروز شاهد اتفاقاتی هستیم که اگر رسانه و اطلاع رسانی نبودجامعه رشد نمی‌کرد.

وی ادامه داد: آن چیزی که در عرصه آتش نشانی و ایمنی باید مورد توجه قرار گیرد موضوع روزآمدی و کارآمدی سازمان آتش نشانی است.

داوری گفت: شاید اولین سوال هر شهروند این باشد که سازمان آتش نشانی برای کمک رسانی به تهران چقدر آماده است که این سوال کاملا به حقی است و ما در سازمان آتش نشانی تهران تلاش کردیم تا هر روز نسبت به گذشته آماده تر باشیم.

وی افزود: از سال ۱۳۰۳ تا امروز هر روز به فکر بروزرسانی سازمان آتش نشانی بوده ایم و این روزآمدی هیچ پایانی ندارد زیرا هر روز که شهرها توسعه یافته تر می شوند باید آتش نشانی هم روزامدتر بشود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ۶ ایستگاه آتش نشانی در حال ساخت هستند که از این تعداد دو ایستگاه حتما تا پایان سال به بهره برداری می رسند و ۴ ایستگاه بعدی حتما در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد.

داوری تصریح کرد: امروز به جرأت می گوییم قوی ترین آتش نشانی منطقه را داریم و مرکز آموزش ما یکی از مراکز معتبر جهانی است و تلاش می کنیم به بهترین نقطه در سطح جهانی برسیم.

روز به جرأت می گوییم قوی ترین آتش نشانی منطقه را داریم و مرکز آموزش ما یکی از مراکز معتبر جهانی است و تلاش می کنیم به بهترین نقطه در سطح جهانی برسیم

وی ادامه داد: موضوع ایمنی شهر تهران مورد غفلت قرار گرفته است درست است که در هنگام وقوع حادثه همه کمک می کنیم تا مشکل برطرف شود اما باید یک قدم عقب تر رفته و از وقوع حوادث پیشگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: گاهی خود عملیات های ما باعث حادثه می شود همانطور که در برخی موارد درمان یک بیمار باعث می شود یک سری مشکلات جنبی برای آن بیمار پیش بیاید پس بهتر است در وهله اول به سراغ پیشگیری از وقوع حادثه برویم.

داوری ادامه داد: مردم باید ایمنی ساختمان و شهر را مطالبه کنند و برای مثال از سازنده یک خانه بپرسند که چه معیارهای ایمنی در ساخت آن ساختمان رعایت شده است.

وی گفت: باید نظارت در حوزه ایمنی شهر افزایش یابد زیرا ایمنی یک ساختمان می شود با یک دستکاری دستخوش تغییر شود و ساختمان ایمن تبدیل به ساختمان نا ایمن شود.

برای حفاظت فردی آتش نشانان سال گذشته 2 هزار دست لباس خریداری شده و به آتش نشانان تحویل داده شد و 1000 دست دیگر هم تا ماه آینده به آتش نشانان تحویل داده می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی به ارایه کیت نجات به آتش نشانان خبر داد و گفت: به زودی خودروهای جدید به ناوگان آتش نشانی شهر تهران افزوده خواهد شد.

وی در بخشی از سخنانش در خصوص حادثه آتش سوزی در میدان حسن آباد گفت: این حادثه متأسفانه بسیار دیر به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام شد.

داوری تصریح کرد: این حادثه در ساعت ۲۱ و ۱۶ دقیقه به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام شد در حالی که در آن زمان مأموران ایستگاه حسن آباد در دو حادثه دیگر حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران همچنین درخصوص تجهیزات مورد استفاده از سوی آتش نشانان و وارداتی بودن آن گفت: بخشی از وسایل ما وارداتی بوده و بخش عمده اش تولید داخل است.

وی همچنین در بخش پایانی سخنانش به ضرورت حساس شدن شهروندان نسبت به بوی سوختگی اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهروندان وقتی حادثه رخ می دهد و زمان گذشته است می گویند بوی سوختگی را قبل‌تر استشمام کرده اند.

داوری گفت: اگر در زمان مناسب شهروندان وقوع آتش سوزی را به سازمان آتش نشانی اعلام کنند دست سازمان باز بوده و خدمت رسانی بهتری می تواند انجام دهد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1024165

وب گردی

وب گردی