53 هزار دانشجو در واحدهای استان آذربایجان شرقی تحصیل می کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در چهاردهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی وضعیت فعلی این دانشگاه را تشریح و گزارشی از عملکرد فعالیتهای آن ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از تبریز عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در چهاردهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: برای اولین بار سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی از امسال منطبق با سال تحصیلی خواهد بود.

وی آیت الله ملکوتی را به عنوان عضو جدید هیأت امنای استان آذربایجان شرقی معرفی کرد و گفت: در این جلسه بودجه سال تحصیلی ۹۹_۹۸ واحدها و مراکز استان آذربایجان شرقی با حضور بابک نگاهداری نماینده تام‌الاختیار ریاست عالی دانشگاه در جلسه هیأت امنای استان آذربایجان شرقی بصورت دقیق مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه گزارش آماری از وضعیت این دانشگاه را ارائه کرد و گفت: در استان آذربایجان شرقی ۲۳ واحد، ۱۲ مرکز و ۱۴ آموزشکده سما، جمعاٌ 49 مرکز آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند. افزود: آمار دانشجویان استان ۱۶۹ هزار و ۴۸۵ نفر است که از این تعداد ۵۳ هزار و ۵۵۱ نفر در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

جوانپور نسبت همگن استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان را یک به 30 عنوان کرد و گفت: تعداد هیأت علمی استان ۵ هزار و 832 نفر است که یک هزار و 82 نفر آنها عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی ادامه داد: تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از بدو تاسیس تا کنون 335 هزار و 639 هزار نفر است که 40 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی را شامل می شود.

دبیر هیأت امنای استان آذربایجان شرقی بیان داشت: آمار کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی استان 2 هزار 86 نفر است که از این تعداد 192 نفر در آموزشکده های سما مشغول به خدمت هستند.

وی به آمار علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: تا به امروز تعداد مقالات منتشر شده با نمایه‌های ISI،ISC 7هزار 55، مقالات منتشر شده علمی پژوهشی و علمی ترویجی 4 هزار 122 هم چنین مقالات ارائه شده در کنفرانس ها و همایش ها 8 هزار 808 مورد است.

جوانپور افزود: تعداد کتاب‌های تألیف شده 422، کتاب ترجمه شده 136 عنوان بوده و تعداد پایان نامه کارشناسی ارشد استان 45 هزار 329 عنوان است. تعداد 105 مورد هم اختراع به اسم دانشگاه آزاد اسلامی ثبت ملی شده است.

رئیس واحد تبریز نشریات دانشگاه آزاد اسلامی را 16 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد نشریه، 6 مورد دارای رتبه علمی پژوهشی وزارت علوم و 10 مورد مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی بیان داشت: هم اکنون 7 مرکز رشد، سه شرکت دانش بنیان، 37 هسته و واحد فناور مستقر در مراکز رشد و 8 مرکز تحقیقاتی در واحدهای دانشگاهی استان فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد اشاره کرد و گفت: ساها هرساله یکی از راه‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای است که در سال 97 برای دانشگاه آزاد اسلامی استان 2 میلیارد 707 میلیون و 174 هزار 363 ریال درآمد داشته است.

وی در خصوص سایر منابع در آمدزایی این استان گفت: استفاده از زمین بیلبوردی با درآمد سالانه 760 میلیون تومان، برنامه توسعه کشت کاکتوس به تعداد 1 میلیون و 140 هزار و درآمد یک میلیارد تومان، برگزاری دوره های کوتاه مدت دانشجویان عراقی، با درآمد 750 میلیون تومان، و جذب 500 دانشجوی خارجی با درآمد 10 میلیارد تومان از منابع درآمدزایی غیرشهریه‌ای سالانه واحد تبریز بوده و پرورش ماهی قزل آلا با درآمد 600 میلیون تومان از منبع درآمد غیرشهریه ای سالانه واحد سراب است.

جوانپور در خاتمه عناوین موفقیت ها و عملکردهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

چهاردهمین جلسه هیات امنای استان آذربایجان شرقی با حضور مسعود پزشکیان،‌ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1024187

وب گردی

وب گردی