استفاده از ماهواره‌های سنجشی در دستور کار اپراتورها قرار می‌گیرد

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در فاز اول به دنبال این موضوع هستیم که اپراتورها با استفاده از توان شرکت‌هایی که در ساخت ماهواره سنجشی فعال هستند بتوانند ماهواره‌ها را در صنعت داخلی به کار برند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران،‌ در باره پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جدید این سازمان در خصوص استفاده از ماهواره‌های سنجشی گفت: این طرح در سازمان فضایی به طور جدی دنبال می‌شود و به دنبال این هستیم تا استفاده از ماهواره‌های سنجشی در دستورکار اپراتورها نیز قرار بگیرد.

وی درباره اینکه ماهواره‌های سنجشی طراحی داخلی هستند، تصریح کرد: این آزادی وجود دارد که در فاز اول این پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اپراتورها بتوانند از ماهواره‌های سنجشی دیگر کشورها استفاده کنند، چنانکه در صنعت هوایی نیز از این ظرفیت استفاده شد و به وسیله آن نیازهای جامعه برطرف شد.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران در ادامه گفت: مسلما پس از گذراندن فاز اول می‌توانیم با شرکت‌های فعال داخلی هم در این خصوص همکاری کنیم و از ظرفیت آنها نیز استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فاز اول به دنبال این موضوع هستیم که اپراتورها با استفاده از توان شرکت‌هایی که در ساخت ماهواره سنجشی فعال هستند بتوانند ماهواره‌ها را در صنعت داخلی به کار برند و استفاده اپراتورهای از تولیدات داخلی انجام شود.

لازم به ذکر است، سازمان فضایی ایران پرتاب ماهواره سنجشی را در دستور کار قرار داده است و برای انجام آن از توان شرکت های داخلی بهره می برد.

منبع: فارس

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر: 1024212

وب گردی

وب گردی