رخنه یک شرکت تبلیغاتی در اطلاعات کاربران اینستاگرام

اینستاگرام شرکت تبلیغاتی که مکان میلیون ها کاربر را ردیابی می کرد از سایت خود حذف کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شریک تبلیغانی اینستاگرام به نام Hyp3r استوری‌ها و مکان میلیون ها کاربر این شبکه اجتماعی را ذخیره کرده است. در این راستا این شرکت بازاریابی Hyp3r را از بستر تبلیغاتی خود خارج کرد.

این شرکت اعلام کرد که با نقض قوانین شبکه‌های اجتماعی و جمع آوری حجم زیادی از داده ها مقابله می‌کند. طبق گزارش‌ها، Hyp3r از یک گذرگاه امنیتی سوءاستفاده کرده و مکان خاص میلیون‌ها نفر را از طریق پست‌های عمومی جمع آوری کرده است.

این سرویس همچنین با ذخیره کردن استوری‌های عمومی و ضبط خودکار داده‌ها از پروفایل‌های عمومی شرایط خدمات را نقض کرده است.
این شرکت هیچ اطلاعاتی مربوط به پروفایل‌های خصوصی را جمع آوری نکرده است. با این حال، همین جمع آوری داده ها نیز موجبات ناراحتی برخی از کاربران را فراهم کرده است.

«کارلوس گارسیا» رئیس Hyp3r در بیانیه ای اظهار کردکه سیستم بازاریابی این شرکت مطابق با مقررات حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان و شرایط خدمات شبکه اجتماعی است. وی همچنین عنوان کرد که شرکت هیچگاه محتواهای خصوصی را مشاهده نمی‌کند. اینکه این کمپانی بعد از 24 ساعت تعیین شده می‌تواند محتوای یک استوری را مشاهده کند نادرست است و رفتار Hyp3r نقض هیچ حریمی نبوده است.

فیس‌بوک اعلام کرد که برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی اقدامات مشابهی را انجام داده است.در حالی که احتمالاً این اقدام مورد استقبال طرفداران حفظ حریم خصوصی قرار می گیرد، اما برخی از کاستی‌های احتمالی در سیاست‌های فیس بوک را نیز نشان می‌دهد.

فیسبوک Hyp3r را به عنوان یکی از شرکای بازاریابی قابل اعتماد خود می‌شناخت و مرتبا رفتارهای این شرکت‌ها را زیر نظر دارد این اتفاق نشان می‌دهد که شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند از شکاف‌های موجود سوء استفاده کنند.

فیس‌بوک (Facebook) یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو ساورین، اندرو مک‌کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد.

در ابتدا نام‌نویسی در این وبگاه به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود. اما با گذشت زمان درِ آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده‌شد. پس از افزوده‌شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024216

وب گردی

وب گردی