۱۵‌درصد جمعیت جهان میل به مهاجرت دارند/ اروپا بالاتر از آسیا!

بنا بر  آمار جهانی منتشر شده در سال 2017 بیش از 700 میلیون نفر یعنی 15 درصد از جمعیت جهان میل به مهاجرت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، افزایش ارتباطات و آگاهی پیرامون فرصت‌های موجود در اقصی‌نقاط جهان، میل به مهاجرت را در میان مردم دنیا افزایش داده است. بنا بر آمار جهانی منتشر شده در سال 2017 بیش از 700 میلیون نفر یعنی 15 درصد از جمعیت جهان میل به مهاجرت دارند؛ اما بسیاری از مردم صرفاً میل به مهاجرت دارند و کمتر برنامه‌ریزی و اقدام عملی در این مسیر انجام می‌دهند.

بنا بر گزارش رصدخانه مهاجرت ایران وابسته به پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف به نقل از منابع آماری گالوپ، شکاف عمیقی میان انبوه جمعیت آرزوکنندگان مهاجرت (Dreamers) و گروه برنامه‌ریزان مهاجرت (Planners) و در نهایت دسته اقدام‌کنندگان به مهاجرت (Movers) وجود دارد؛ بنابراین جمعیت 700 میلیونی آرزوکنندگان مهاجرت به چند ده میلیون برنامه‌ریز و اقدام‌کننده مهاجرت تقلیل می‌یابد.

شکاف میان آرزو تا اقدام به مهاجرت، جهانی است و در تمام مناطق دنیا اختلاف چشمگیری میان این دسته‌ها مشاهده می‌شود. میل به مهاجرت در آفریقا بالاتر از دیگر نقاط دنیاست، با این‌حال متوسط درصد جمعیت آرزوکنندگان مهاجرت در اروپا در بازه سال‌های 2015-2010 بیشتر از آسیا بوده است!

انتهای پیام/

کد خبر: 1024237

وب گردی

وب گردی