« Huawei HarmonyOS» رسما معرفی شد

شرکت «هواوی» بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان سرانجام سیستم‌عامل اختصاصی خود را به صورت رسمی معرفی کرد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، «هواوی» بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام سیستم عامل اختصاصی خود یعنی «‌Huawei HarmonyOS» را معرفی کرد. دستگاه هایی که این سیستم عامل بر رویشان نصب خواهد شد توسط برنامه های نرم افزاری پشتیبانی خواهند شد.

به دلیل تنش میان دولت آمریکا و چین ، این شرکت چینی که می خواست راه خود را از سیستم عامل اندروید جدا کند ، مدت زیادی است که با نشت اطلاعات در مورد سیستم عامل جدید خود در صدر اخبار قرار داشت. امروز هواوی به طور رسمی HarmonyOS سیستم عامل جدید خود را معرفی کرد تا استقلال خود را در برابر اندروید رسما اعلام کند.

سیستم عامل جدید در چین HongmengOS نامیده می شود و در بازار جهانی HarmonyOS نامیده می شود. همچنین گفته می شود که این سیستم عامل جدید در همه زمینه ها ، از تلفن های هوشمند گرفته تا بلندگوهای هوشمند و حسگرهای موجود در اینترنت قابل استفاده است.

پس از تصمیم دولت ایالات متحده برای قرار دادن هواوی در فهرست دارایی ها ، گوگل نیز مجوز اندرویدی این شرکت را به حالت تعلیق درآورد. این گونه به نظر می رسد که این تعلیق 60 روزه بعد از دو ماه وقته، دوباره ادامه پیدا کند. این شرکت چینی نیز این واقعیت را که در حال کار روی سیستم عامل خود است ، پنهان نکرده بود و سیستم عامل جدیدی را که می تواند جایگزین اندروید شود را امروز رسمی کرده است.

اگرچه دولت ترامپ می گوید می خواهد محدودیت های شرکت را کاهش دهد ، اما به نظر نمی رسد که این محدودیت ها به زودی برداشته شود. اخیراً ، مقامات ارشد دولت آمریکا نیز اعلام کردند که دولت این کشور می تواند برخی از مجوزهای مربوط به هواوی را در مواردی که امنیت ملی تحت تأثیر قرار نمی گیرد ، صادر کند.

با این حال به گزارش بلومبرگ، دیروز سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد به‌دلیل عدم خریداری محصولات کشاورزی آمریکا توسط چین، صدور این مجوز ممکن است با تاخیر روبرو شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024239

وب گردی

وب گردی