۴۰۰ هلندی در یک هفته براثر موج گرما قربانی شدند

طبق اطلاعات سازمان ملی آمار هلند موج گرمایی که اروپا را در بر گرفته در یک هفته منجر به مرگ ۴۰۰ نفر در کشور هلند شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آمار رسمی نشان می‌دهد موج گرمای تابستان که در سراسر قاره اروپا به حد بی‌سابقه‌ای رسید، احتمالاً فقط به مرگ ۴۰۰ نفر طی یک هفته در هلند منجر شده است.

سازمان آمار ملی هلند (CBS) اعلام کرد در هفته‌ای که با ۲۲ جولای آغاز شد، ۲۹۶۴ نفر فوت کرده‌اند. این رقم نشان‌دهنده رشد ۱۵ درصدی نسبت به متوسط مرگ و میر در یک هفته تابستانی در این کشور است.

برای نخستین بار از زمان آغاز رکورد در ۲۵ جولای دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد رسید.

آمار مرگ و میر این کشور قابل مقایسه با آمار مربوط به ۲ موج گرما در سال ۲۰۰۶ میلادی است که یکی از طولانی‌ترین دوره‌های موج گرما در این کشور به حساب می‌آید.

همچنین طبق این اطلاعات حدود ۳۰۰ نفر از افراد فوت شده ۸۰ ساله و مسن‌تر هستند. بیشتر مرگ‌و‌میرها در شرق هلند اتفاق افتاده است. در این بخش کشور دمای هوا بالاتر بوده و موج گرما نیز مدتی طولانی‌تر از بخش‌های دیگر کشور ادامه یافته است.

این دومین موج گرمایی است که طی یک ماه در اروپا دیده می‌شود و کارشناسان وضعیت آب و هوایی هشدار می‌دهند چنین بازه‌هایی با گرم شدن کره زمین بیشتر می‌شوند. جمعیت کل هلند حدود ۱۷ میلیون نفر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024275

وب گردی

وب گردی