میزان شکایت‌ دانشجویان دختر از پیشنهادهای غیرشرعی استادان قابل توجه است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) گفت: متأسفانه میزان شکایت دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی در دو سال گذشته که از سوی استادان مورد خشونت و آزار کلامی قرار گرفتند؛ آمار قابل توجهی است.

محمد غلامیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شکایات دانشجویان از برخی استادانی که تخلفات اخلاقی دارند، تصریح کرد: ساختارهای قانونی دانشگاه مرجع رسیدگی به شکایات دانشجویان است.

وی با اشاره به آمار نسبتاً بالای شکایات دانشجویان دختر از تخلفات اخلاقی برخی استادان در دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: متأسفانه میزان شکایات دانشجویان دختر در دو سال گذشته که از سوی استادان مورد خشونت و آزار کلامی قرار گرفتند؛ آمار قابل توجهی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) به نقش مجاری قانونی برای پیگیری شکایات دانشجویان اشاره کرد و گفت: مراجع قانونی نظیر حراست و کمیته انضباطی در دانشگاه نقش اصلی پیگیری تخلفات اخلاقی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه دانشجویان مرجع و مأمن خود در دانشگاه را نهادهای انقلابی می‌دانند، گفت: در حال حاضر بسیج دانشجویی و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مورد اعتماد دانشجویان هستند و بسیاری از دانشجویان دختر با رجوع به دفاتر بسیج تخلفات اخلاقی استادان را گزارش می‌دهند.

غلامیان ادامه داد: ارسال پیام غیراخلاقی در شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی و شبکه‌های اجتماعی، مطرح کردن پیشنهادات خلاف شرع در ازای نمره قبولی، وعده‌ کمک به بورسیه تحصیلی خارج از کشور در مقابل انجام برخی مسائل خارج از عرف و شرع و غیره از عمده موارد شکایات دانشجویان از استادان است.

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) اذعان کرد: بعد از اینکه دانشجویان به دفاتر بسیج دانشجویی مراجعه و شکایت خود از استاد خاطی را مطرح کردند، بسیج در گام نخست به جمع‌آوری مستندات برای اینکه شکایت بر پایه واقعیت است یا خیر می‌پردازد.

وی اضافه کرد: اگر شکایت بر پایه واقعیت مطرح شده باشد طبق قانون و آیین‌نامه‌های دانشگاه مجازات و احکام سنگینی برای استاد خاطی صادر می‌شود. بسیج دانشجویی از لحظه شکایت تا زمان صدور حکم پیگیر پرونده است و به احقاق حق دانشجویان کمک می‌کند.

غلامیان با اشاره به اینکه مواردی از سرپوش گذاشتن حراست یا کمیته انضباطی بر شکایات دانشجویان از استادان وجود دارد، گفت: برای کاهش اینگونه موارد نماینده بسیج دانشجویی در جلسات کمیته انضباطی حاضر است و بر اساس مستندات از دانشجویان دفاع می‌کند.

این فعال دانشجویی با تأکید برا اینکه گاهی مسئولان حراست در این امر کم کاری می‌کنند، گفت: بسیج دانشجویی اگر متوجه کم کاری یا لابی‌گری کمیته انضباطی دانشگاه شود، شکایت از استادان را به حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا نهادهای انقلابی خارج از دانشگاه ارجاع و پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اثبات تخلفات اخلاقی احکامی نظیر تعلیق از تدریس، محرومیت از چند ترم برداشتن واحد درسی و حتی در موارد خاص اخراج برای استادان صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024286

وب گردی

وب گردی