احیای مدل‌های موفق تولید دارو در کشور

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری، گفت: برای تامین نیازهای دارویی کشور باید تمام دستگاه ها و نهادهای ذیربط همکاری کنند و از همه ظرفیت ها و امکانات موجود بهره ببریم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره تجربیات موفق ایران در حوزه تولید دارو گفت: یکی از نیازهای امروز کشور در حوزه دارو، تامین واکسن‌های مختلف است. واکسن‌های انسانی و حیوانی که کاربردهای زیادی در کشور دارند.

وی افزود: امروز در حوزه واکسن متخصصان و جوانان با استعداد زیادی وجود دارند که اگر از توانمندی آنها به خوبی بهره ببریم می‌توانیم نیازهای موجود در داخلی کشور را به راحتی تامین کنیم.

به گفته قانعی، در حال حاضر مطالبات جدی برای تولید واکسن از ما شده است و در حال برنامه‌ریزی بر اساس مدل‌های موفق قبلی در تولید دارو هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: برای تامین نیازهای کشور باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط همکاری کنند و از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که نه تنها تامین نیازهای داخلی حوزه واکسن به کمک متخصصان بومی امکانپذیر است بلکه می‌توان این توانایی‌ها و محصولات تولیدی را به دیگر کشورها نیز صادر کرد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان اینکه نیاز است مدل‌های موفق پیشین تولید دارو در کشور احیا شود، گفت: ایران سابقه بالا و خوبی در تولید دارو در دنیا دارد که باید از این تجربه های موفق استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024303

وب گردی

وب گردی