بودجه عملیاتی واحدهای دانشگاه آزاد پیشران اقتصادی هر استان محسوب می شود

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بودجه عملیاتی را بر مبنای تعامل دانشگاه، آموزش و پیشران اقتصادی هر استان دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد همدان، پانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به ریاست مهندس احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد همدان برگزار شد.

مهندس حیدری در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه صرفاً یک نهاد آموزشی و پژوهشی نیست، بلکه یک نهاد تاثیرگذار فرهنگی ـ اجتماعی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه بزرگ با ظرفیت های بسیار عظیم، اساتید مجرب و برآمده از دل انقلاب اسلامی است و مردم نقش کلیدی در تأسیس آن ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی توجه به دو نکته اساسی حائز اهمیت است، اظهار داشت: در گام نخست اقداماتی صورت گرفته که موجب پیشتازی کشور در حوزه علم و فناوری اعم از نانو تکنولوژی ها، فناوری های نوین، هسته ای و موشکی با بهره گیری از توان علمی دانشمندان و محققان شده است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به عؤامل مؤثر در رشد و تقویت و پیشرفت نظام اسلامی در همه ابعاد را دومین نکته حائز اهمیت در گام دوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: با تکیه بر خداوند متعال و تحت امر رهبری فرزانه باید تمام ظرفیت های درون کشور را پیش برده و با تشخیص دقیق، عیوب و نقاط ضعف را مرتفع سازیم.

مهندس حیدری تصریح کرد: در ذهن جامعه علمی و مردم این سؤال مطرح است که چرا با وجود ظرفیت های عظیم خدادادی، دانشگاه‌ها نتوانسته اند تحول مطلوب را ایجاد کنند و از تبدیل علم و فناوری به ثروت، این ظرفیت های نهان و دانش ضمنی را به نحو گسترده ای در اختیار مردم و جامعه قرار دهند.

وی ادامه داد: تحریم ها بر کشور سایه افکنده و اقتصاد مقاومتی چاره ساز و گره گشاست و مردم چشم انتظار دانشگاه‌ها، اساتید و محققان هستند تا به مدد فعالیت های جهادی و علمی و پژوهشی آنها مشکلات جامعه و چالش های علمی، فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و کشاورزی به نحو مطلوب مرتفع شود و مقالات و پایان نامه ها در خدمت حل مسائل داخل کشور و مردم قرار گیرد.

مهندس حیدری تأکید کرد: همت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در ایجاد تحولی بنیادین در دانشگاه آزاد به نحوی است که پاسخگوی این مسائل و معضلات بوده و ظرفیت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 20 میلیون متر مربع ساختمان، کارگاه و آزمایشگاه‌های پیشرفته و منابع انسانی حرفه ای و متخصص، در اختیار مردم و جامعه و حل موضوعات کشور قرار بگیرد.

وی ایجاد طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی را در همین راستا عنوان کرد و افزود: این طرح باعث می شود که استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان دانشگاهی در همان استان و شهر خود پرورش پیدا کرده و پس از پایان تحصیلات در همان عرصه خدمات ارائه دهند.

مهندس حیدری تصریح کرد: در طرح پایش محققان، اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی متناسب با موضوع مورد علاقه خود که در سامانه پایش وجود دارد، فعالیت می کنند و محصول فعالیت‌های آنان نیز مجدداً و از همین طریق در اختیار مسئولان استان قرار می گیرد.

وی به بحث بودجه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: بودجه ای که در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان روی آن تمرکز می‌کنیم، بر مبنای بودجه عملیاتی است و این بودجه باید بتواند نگاه تحولی ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی را در برگیرد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص تغییر سال مالی دانشگاه گفت: امسال برای اولین بار سال مالی از شمسی به تحصیلی تغییر پیدا کرده تا ارتباط واحدهای استانی با کل مجموعه استان در تمامی شاخص ها و فرایندها به صورت عملیاتی تسهیل شود و ظرفیت های هر استان مورد استفاده کامل قرار گیرد.

وی بودجه عملیاتی را بر مبنای تعامل دانشگاه، آموزش و پیشران اقتصادی هر استان دانست و گفت: از این طریق علمی که در اختیار دانشگاه است در اختیار مردم قرار می گیرد و از بهره وری حاصل، خود دانشگاه هم منتفع می‌شود.

مهندس حیدری تأکید بودجه عملیاتی بر فعالیت‌های فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در همین راستا دانشجویان قریب به 20 واحد دروس معارف را پاس می کنند و بودجه مناسبی هم در حوزه های فرهنگی اعتقادی و فعالیت های اسلامی و جهادی دانشگاه در اختیار معاونت دانشجویی و فرهنگی قرار می گیرد.

ایجاد سه هزار خوابگاه متاهلی در کل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جهت ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج، تخصیص ظرفیت های ورزشی و فرهنگی دانشگاه همه آحاد مردم در ساعات غیردرسی دانشجویان، ایجاد کلینیک های روان شناسی و مشاوره و نظایر آن نیز از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024318

وب گردی

وب گردی