نشست هم‌اندیشی فعالان هیأت‌های دانشجویی مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان هیأت‌های دانشجویی مذهبی با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین نشست هم اندیشی فعالان هیأت های دانشجویی مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) و جمعی از دانشجویان فعال در هیأت‌های دانشجویی مذهبی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

کلانتری در این نشست هیأت های دانشجویی مذهبی را یکی از مهم ترین فعالیت های دانشجویی دانست و گفت: بیشتر حرکت های انقلابی بزرگ از هیأت های دانشجویی مذهبی آغاز شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید برنامه هیأت ها را متناسب با ظرفیت ها و امکانات دانشگاه، دانشجویان و شهر اجرا کنند، افزود: هیأت های دانشجویی مذهبی باید در ایام ماه محرم و صفر، فضای دانشگاه را سیاه پوش کرده و دسته عزاداری برپا کنند.

وی به سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: این سند دارای 10 محور اساسی و برگرفته از اسناد بالادستی همچون سند دانشگاه اسلامی، سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سند نقشه جامع علمی کشور، اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و .... است.

کلانتری گسترش ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی در فضای دانشگاه، سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و دانشجویی، هدایت، حمایت و نظارت مستمر بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی دانشگاهیان و تربیت نیروهای انسانی مؤمن، انقلابی، متعهد، کارآفرین، خلاق و برخوردار از نشاط و سلامت جسم و روان را از مأموریت های معاونت فرهنگی و دانشجویی نام برد.

نصیری مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در این جلسه با تأکید بر اهمیت جایگاه هیأت های دانشجویی مذهبی، اظهار داشت: این گونه هیأت ها نیز باید همانند تشکل های دانشجویی دارای سلسله مراتب و تشکیلات منظم باشند، به طوری که وظایف هر یک از افراد مشخص باشد.

وی با بیان اینکه هیأت های دانشجویی مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشند، گفت: دشمن به شدت از عملکرد این هیأت ها ترس و واهمه دارد، چرا که معتقد است خروجی هیأت های دانشجویی مذهبی، افراد مؤمن، انقلابی و متعهد به ارزشهای اسلام و انقلاب هستند.

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: 400 هیأت دانشجویی مذهبی در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال است، اما باید در نظر داشته باشیم که کمیت فدای کیفیت نشود.

نصیری خطاب به فعالان هیأت های دانشجویی مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: همواره در برنامه های خود خلوص نیت، خلاقیت و نوآوری را در نظر بگیرید و با کمترین هزینه، اثرگذارترین برنامه ها را اجرا کنید.

در ابتدای این نشست، حاج سعید حدادیان نیز با تأکید بر اینکه هیأت یکی از مهمترین ابزار دفاع از انقلاب اسلامی است، به ارائه توضیحاتی درباره جایگاه هیأت های مذهبی دانشجویی در سال های دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی و .... پرداخت.

در ادامه این نشست درخصوص زمان، مکان و نحوه برگزاری دومین گردهمایی سراسری هیأت‌های دانشجویی مذهبی، دهه اول محرم، پیاده روی اربعین و پیاده‌روی 28 صفر بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024327

وب گردی

وب گردی