دانشگاه آزاد اسلامی متعهد به هزینه شهریه ها، در همان ردیف بودجه دریافتی است

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی در سیزدهمین جلسه هیأت امنای استان البرز بر اهمیت نظارت بر ردیف های بودجه در دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، سیزدهمین جلسه هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عصر امروز به ریاست بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور محمدحسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، آیت اله سیدمحمدمهدی حسینی امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، دکتر عزیزاله شهبازی استاندار البرز و سایر اعضا در واحد کرج برگزار شد.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم رعایت ردیف های بودجه تاکید کرد و ادامه داد: واحدهای دانشگاهی باید تنها در چارچوب مشخص شده و براساس ردیف های مشخص شده، بودجه را هزینه کنند.

وی افزود: آنچه که به عنوان شهریه متغییر پژوهشی از دانشجو دریافت می شود تنها باید در امور پژوهشی هزینه شود و همچنین در بودجه فرهنگی 11 محور مشخص شده است که شهریه متغیر فرهنگی تنها در همین محورها باید لحاظ شده و هزینه شود.

طهماسب کاظمی با اشاره به تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی از فروردین ماه به شهریور ماه گفت: با توجه به اینکه درآمد عمده دانشگاه بر اساس پرداخت شهریه توسط دانشجویان است، تغییر سال مالی دانشگاه از ضروریات بودجه و برنامه ریزی مالی بود که با تصویب هیأت امنا دانشگاه انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سنوات گذشته بودجه ریزی در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت دقیق نبوده و بسیاری از ردیف های بودجه در واحدهای دانشگاهی به صورت تقریبی و با لحاظ یکسری ضریب های افزایشی در نظر گرفته می شده است گفت: در حال حاضر این ناهماهنگی ها و تقریب ها از بین رفته است و با تجمیع حساب های شهریه ای در سازمان مرکزی این دانشگاه، علاوه بر نظم دهی و سامان دهی به امور بودجه و هزینه کرد در استان ها، در حال برقراری انضباط مالی در دانشگاه است.

طهماسب کاظمی از لزوم تغییر پارادایم دانشگاه آزاد اسلامی، از یک سازمان آموزش محور به دانشگاهی شبکه ای، با همه کارکردهای نسل های مختلف دانشگاه اشاره کرد و افزود: کاهش جمعیت دانشجویی کشور برای موسسات آموزشی و دانشگاه هایی مانند دانشگاه آزاد اسلامی که هزینه های خود را براساس درآمد شهریه ای مدیریت می کنند، مشکل ساز خواهد بود و اگر این موسسات نتوانند خود را متناسب با نیازهای شغلی، بازارکار و نیازهای جامعه هماهنگ کنند، نمی توانند به حیات خود ادامه دهند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه «پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای» که با نام «پایش» شناخته می شود سخن گفت و تاکید کرد: این سامانه برای حل مسائل و مشکلات جامعه و مدیریت و راهبری اثربخش تحقیقات و پایان‌نامه‌ها و مدیریت یکپارچه پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‌شود و از مهرماه سال 98 تمام پایان نامه های دانشگاه آزاد اسلامی بایستی در جهت رفع معضل استانی و براساس طرح پایش همان استان انتخاب شوند.

وی با اشاره به تعریف سرفصل های خاص متناسب با نیاز هر استان برای دانشگاه آزاد اسلامی در همان استان، افزود: بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان به عنوان واحد پیشرو در جهت حل مسئله ای خاص گام برداشته و تمامی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، صنعتگران و پژوهشگران سراسر کشور می توانند با همگرایی در حل موضوعات و معضلات خاص آن استان سهیم باشند و از نتایج آن بهره مند شوند.

رئیس هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اعضای هیأت امنای استان البرز در خصوص اساتید حق التدریس دانشگاه سخن گفت و تصریح کرد: وجود هویت معلمی و داشتن شان علمی، لازمه حضور اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از تدوین هفتمین برنامه راهبردی این دانشگاه خبر داد و گفت: براساس این برنامه راهبردی، برنامه های استانی به صورت جداگانه در نظر گرفته می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: واحدهای زیان ده می باید در چارچوب همین اختیارات طرح های جامعی را ارائه نمایند تا کسری بودجه خود را جبران نمایند.

کد خبر: 1024332

وب گردی

وب گردی