جزئیات پذیرش دانشجویان پزشکی در مناطق محروم

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تشریح جزئیات پذیرش پزشک در مناطق محروم پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مناطق محروم همواره با مشکلاتی همانند کمبود پزشک و خدمات درمانی مواجه هستند. تأمین پزشک در این مناطق نیازمند آمایشی است تا مشخص شود چند دانشجو باید در دانشگاه‌های این مناطق مشغول به کار شده و بتوانند بر اساس آن دانشجو پذیرش کنند.

باقر لاریجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نحوه تخصیص پزشک به مناطق و استان‌های محروم کشور اظهار کرد: در حال حاضر براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، 30 درصد ظرفیت‌‌های تخصصی و عمومی پزشکان از مناطق محروم تأمین می‌شود؛ البته 30 درصد شامل ظرفیت‌های مازاد این مناطق است.

وی ادامه داد: ظرفیت پزشک در این مناطق از استان‌های محروم و افرادی که حاضرند مدت طولانی تعهد داده و در این مناطق مشغول به کار شوند، تأمین خواهد شد. به همین منظور در این مناطق در دوره تخصصی، عمومی پزشکی، داروسازی و تمامی رشته‌های تخصصی به اندازه نیاز مناطق دانشجو جذب می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمایش پذیرش پزشک در مناطق محروم گفت: اعلام نیاز پزشک در مناطق محروم براساس گزارشی است که وزارت کشور آن را تهیه می‌کند. به غیر از آن شهرستان‌ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نیاز می‌کنند که تا چه اندازه‌ای به پزشک نیاز دارند، متناسب با این اعلام نیاز، به شهرستان‌ها نیروی پزشک اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024334

وب گردی

وب گردی