تشکیل مجمع خیران ازدواج

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از تشکیل مجمع خیران ازدواج در برخی از استان‌های کشور خبر داد و گفت: خیران این حوزه در زمینه برگزاری مراسم، تهیه جهیزیه، خدمات ویژه ازدواج با تخفیف توسط اصناف به زوج‌های جوان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان به فعالیت‌های داوطلبانه، خداپسندانه و خیرخواهانه خواند و گفت: این اقدامات در اسلام و فرهنگ و تمدن ایرانی همواره قابل توجه بوده و ریشه‌ای طولانی دارد، به همین دلیل نباید اهمیت اقدامات خیرین حوزه ازدواج را فراموش کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ازدواج یکی از مسائل اساسی و جدی جوانان است، گفت: به همین دلیل فعالیت خیر آن می‌تواند آثار جدی برای حل مشکلات داشته باشد و باعث استمرار خانواده سالم کشور شود.

فرامرزیان با اشاره به اینکه مردم درک بهتری از مشکلات خود دارند و تکثر و تنوع را مسائل می شناسند گفت: این در حالی است که دولت‌ها نمی‌توانند به اندازه مردم اقدامات اصلاحی انجام دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: در حوزه ازدواج، خیران سرمایه‌ای را در اختیار جوانان قرار می‌دهند تا جوانان زندگی شان را آغاز کنند و این مساله بسیار ارزشمند است و آثار و برکات ارزشمندی برای مردم به همراه دارد.

وی افزود: دولت می‌تواند تسهیل‌کننده و هماهنگ‌کننده خوبی برای خیرین باشد، اگر نظام مدیریت مسائل جوانان درست پیش بینی می‌شد امروز مشکلات کمتری داشتیم اما با این حال همه اعضای یک جامعه هستیم و می خواهیم با هم مشکلات را برطرف کنیم.

اعظم کریمی، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز از تشکیل مجمع خیران ازدواج در برخی از استان‌های کشور خبر داد و گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، بوشهر، مازندران، یزد، کرمان، قم، کرمانشاه، همدان، هرمزگان و ... و شهرستانهای بروجن، دامغان و نهاوند از جمله شهرستان‌هایی هستند که مجمع خیرین در آنها تشکیل شده است.

کریمی با اشاره به اینکه از مدتی پیش مشکل حل ثبت مجامع خیرین ازدواج در کشوری آغاز شده و به این منظور کارگروهی نیز تشکیل شده است، گفت: خیران این حوزه در زمینه برگزاری مراسم، تهیه جهیزیه، خدمات ویژه ازدواج با تخفیف توسط اصناف به زوج‌های جوان از مرحله عقد تا عروسی، اعزام زوج‌های جوان به سفرهای زیارتی و کمک به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشارکت کردند و اینها بخشی از اقدامات صورت گرفته بوده است.

در این مراسم همچنین عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز با اشاره به نقش خیران فعال در حورزه ورزش و جوانان در توسعه اماکن ورزشی گفت: این خیران مجمع «خیرین ورزش یار» را تشکیل داده‌اند و بخش قابل توجهی ازساخت و سازها با مشارکت خیرین برای تکمیل و بهره‌برداری از اماکن ورزشی با کمک این خیران انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از ظرفیت خیرین برای کمک به مساله ازدواج جوانان استفاده کنیم گفت: به نظر می‌رسد ازدواج جوانان به مهمترین و عمده‌ترین گرفتاری آنها تبدیل شده است و باید تلاش کنیم تا موانع این موضوع را برطرف کنیم.

احمدی افزود: تهیه جهیزیه و کمک به اشتغال جوانان از جمله این موارد است که خیران می‌توانند در آنها حضور پررنگ داشته باشد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1024335

وب گردی

وب گردی