۱۸۰۰ نفر از زندانیان زندان تبریز با اجرای طرح شفا، حافظ قرآن شدند

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی جلوگیری از تکرار جرم و کاهش محسوس تخلّفات درون زندان را دو کارکرد مهم طرح قرآنی «شفا» در زندان تبریز اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، موسی خلیل الهی درآیین افتتاحیه مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه که در دادگستری تبریز برگزار شد با اشاره به تأکید ویژه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر معنویت و اخلاق، فعالیت‌های قرآنی مثل طرح «قرآن در خانه» را یکی از نمود‌های معنویّت در دادگستری این استان عنوان کرد که کارکنان و خانواده آنها به شکل غیرحضوری در این طرح شرکت دارند و در ترویج معنویّت مؤثر است.

وی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه در طول سال را از دیگر نمود‌های معنویّت در دادگستری برشمرد که موجب انس کارکنان قضایی، اداری، اعضای شورا‌های حل اختلاف خانواده آنها با قرآن می‌شود و در افزایش روحیّه معنوی کارکنان تأثیرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزاری جلسات متعدد اخلاق با حضور اساتید برجسته اخلاق برای کارکنان را موجب افزایش فضای معنوی در دادگستری توصیف کرد و در عملکرد کارکنان مؤثر دانست.

خلیل الهی تشکیل و فعالیت شورا و گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری استان آذربایجان شرقی و دیگر سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان را چشمگیر معرفی و بر پایبندی به دستورالعمل رئیس قوه قضاییه راجع به حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در راستای ایجاد فضای معنوی در محیط دادگستری تأکید کرد.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی در خصوص اصلاح مجرمین که در قانون اساسی آمده است اجرای طرح قرآنی «شفا» را که از سال ۹۲ تاکنون در زندان تبریز در حال اجراست، از جمله طرح‌های موفق کشوری عنوان کرد و افزود: ۱۸۰۰ نفر از زندانیان زندان تبریز در طرح «شفا» فعالیت دارند و حافظان قرآن از یک سوره تا حافظ کل قرآن شدند؛ بیش از ۳۰۰ خانواده از خانواده‌های زندانیان نیز از طریق طرح «شفا» و کانون‌های قرآنی مساجد جذب قرآن شده اند و در فعالیت‌های قرآنی شرکت دارند.

رئیس تشکیلات قضایی استان آذربایجان شرقی جلوگیری از تکرار جرم و کاهش محسوس تخلّفات درون زندان را دو کارکرد مهم طرح قرآنی «شفا» برشمرد و اضافه کرد: در کنار طرح «شفا»، طرح «غدیر» با محتوای حفظ نامه‌ها و خطبه‌های نهج البلاغه نیز در زندان اجرا می‌شود و ۸۰۰ نفر از زندانیان زندان تبریز در این طرح شرکت دارند.

مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه و اعضای شورا‌های حل اختلاف و خانواده آن‌ها در شهرستان تبریز پنج شنبه ۱۷ مرداد ۹۸ در سالن اجتماعات شهید قدوسی (ره) دادگستری تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024338

وب گردی

وب گردی