تولید ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز درکشور

 نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیش از ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید مرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، با اشاره به توانمندی نیرو‌های متخصص داخلی در حوزه تولید دارو، گفت: در حال حاضر تولید ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز در کشور تحت فارماکوپه و ژنریک دارویی که برای کشور رسمیت دارند، تولید می‌شوند.


وی با تاکید بر اینکه حدود ۳ درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین شود، افزود: تولید اکثر قریب به اتفاق دارو‌ها در داخل اتفاق خوبی در مسیر قطع واسبتگی به خارج است.


نماینده مردم شهرستان‌های ماه نشان و ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارزبری ۳ درصد دارو‌های وارداتی بالغ بر ۲ برابر ارزش ارزی مواد اولیه تولید داخل است، تصریح کرد: ارزبری تامین مواد اولیه دارو‌های تولید داخل ۵۵۰ میلیون دلار بوده در حالی که ارز مورد نیاز دارو‌های وارداتی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است، ولی به لحاظ تعداد و انواع ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های درمان ناباوروی بالا است، اما در تعهد است. وی افزود اگر دارویی تحت آمارنامه رسمی داروئی باشد، ولی تولید داخل نداشته باشد وارداتی آن‌ها تحت پوشش بیمه است، افزود: از چند سال گذشته تاکنون ناباروری تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته از این رو هزینه‌های این بیماران کاهش یافته است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی که مرکز درمان ناباروری دارند، بیماران را با پوشش‌های بیمه‌ای درمان می‌کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1024349

وب گردی

وب گردی