ایجاد مجتمع آموزشی کشت و فرآوری گیاهان دارویی در واحد میاندوآب/بازسازی دانشگاه با هزینه شخصی کارکنان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: ایجاد مجتمع آموزشی کشت و فرآوری گیاهان دارویی در یک منطقه خاصی از میاندوآب، برای آشنایی عملی دانشجویان رشته کشاورزی جهت تولید محصول، جزو برنامه‌‌‌‌‌‌های اصلی این واحد دانشگاهی است.

رامین رستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشارکت کارکنان و اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی در توسعه امور عمرانی و بازسازی دانشگاه گفت: اواخر سال 96 که مسئولیت واحد میاندوآب را به عهده گرفتم، کارهای عمرانی عقب‌ مانده بسیاری در این واحد دانشگاهی به روی زمین مانده بود که نیازمند توجه بود. قسمت‌‌‌های قابل توجهی از دانشگاه، احتیاج به تعمیر و بازسازی داشت و در عین حال بودجه‌‌‌‌‌ای هم در اختیار نداشتیم اما با پیگیری‌‌هایی که انجام شد، همه این مشکلات را رفع کردیم.

وی درباره نقش موثر و فعال خیران و کارکنان واحد میاندوآب در تامین هزینه‌‌‌‌‌های مرتبط با بازسازی این واحد دانشگاهی خاطرنشان کرد: با کمک خیران و با مشارکت حداکثری کارکنان و اعضای هیئت علمی از نظر تامین هزینه‌‌ها و حضور فیزیکی در بازسازی این واحد دانشگاهی، فعالیت‌‌های خود را در توسعه امور عمرانی و رفع عیوب قسمت‌‌‌‌‌های مختلف دانشگاه آغاز کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در ادامه خاطرنشان کرد: همراه با اعضای هیئت علمی و کارکنان واحد میاندوآب، با اتحاد و یکپارچگی و با توجه به اینکه، توانایی تامین هزینه‌‌های کارگر را نداشتیم خودمان با بیل و کلنگ در جهت بازسازی و توسعه امور عمرانی این واحد دانشگاهی گام برداشتیم.

رستمی تاکید کرد: بسیاری از قسمت‌‌‌های دانشگاه از جمله لوله‌‌های آب دچار مشکلاتی چون ترکیدگی بود که طی مدت کوتاهی کلیه عیوب مربوط را برطرف کردیم همچنین عدم وجود چراغ روشنایی یکی دیگر از مشکلات مهم در این واحد دانشگاهی محسوب می‌‌شد که با پیگیری‌‌هایی مداوم، کلیه امور مربوط به بازسازی در این موارد و توسعه عمرانی در واحد میاندوآب، با وجود کمبود بودجه در سایه همدلی و وحدت مسئولان و کارکنان آن تحقق یافت.

وی درباره دستاوردهای سفر معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به واحد میاندوآب یادآور شد: بدون تردید، بزرگترین دستاورد سفر روسای دانشگاه آزاد به واحدهای کوچک و دور از مراکز استان، تزریق روحیه امید میان دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی است که با حضور در این فضا و شنیدن مشکلات دانشجویان، افق‌‌‌های روشنی را در جهت ایجاد فضای بهتر آموزشی و فرهنگی می‌‌‌گشایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب متذکر شد: پیگیری و تامین بودجه برای ساخت مجموعه ورزشی در واحد میاندوآب از دیگر دستاوردهای سفر معاون امور مجلس دانشگاه آزاد به این واحد دانشگاهی بود و طی جلسه‌‌‌‌‌ای که با حضور مسئولان شهر شکل گرفت، قرار شد تامین 50 درصدی بودجه این کار از سوی خیران باشد و باقی هزینه‌‌‌‌‌ها از طرف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، بعد از موافقت معاونت منابع مالی این دانشگاه تامین شود.

رستمی یادآور شد: یک زمین 3 هکتاری با کاربری آموزشی متعلق به واحد میاندوآب داریم که متاسفانه برای بحث مستند‌سازی این زمین با وزارت راه به مشکل برخورد کردیم و معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد با کسب اطلاعات دقیق در این رابطه وارد عمل خواهد شد همچنین یک طرح تحصیل رایگان در این واحد دانشگاهی را با جزییات خاص ارائه کردیم که توسط بخش حقوقی سازمان مرکزی پیگیری می‌‌‌‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: بررسی ایجاد مجتمع آموزشی کشت و فرآوری گیاهان دارویی در یک منطقه خاصی از میاندوآب که ظرفیت پرورش این گیاهان در آنجا وجود دارد در بازدید معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد از واحد میاندوآب، مورد توجه قرار گرفت تا بتوانیم به واسطه ایجاد این مرکز، رشته‌‌‌های مرتبط با کشاورزی را به این بخش منتقل کرده و دانشجویان از نزدیک و به طور عملی با کاشت و برداشت گیاهان دارویی آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024351

وب گردی

وب گردی