فعالیت ۷ هسته فناور حوزه فضای مجازی و IT در واحد الکترونیک

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک با اشاره به این‌که در این مرکز 7 فناور مستقر است، گفت: سه دستاورد مهم واحد الکترونیک با حضوردکتر طهرانچی در شهریور ماه رونمایی می‌شود.

مهدیار آقانصیر رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که مرکز رشد واحد الکترونیک حدود ۶ ماه پیش راه‌اندازی شده است، گفت: ۷ هسته فناور در این مرکز مستقر شدند که این تیم‌ها بیشتر در حوزه فضای مجازی و IT متمرکز فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: باوجود این‌که مرکز رشد واحد الکترونیک کمتر از ۶ ماه است راه‌اندازی شده اما با اینحال توانستیم چند محصول این مرکز را تجاری‌سازی و وارد بازار کنیم.

آقا نصیر تأکید کرد: همچنین در مرکز رشد بیشتر به مباحث آموزش تعاملی پرداخته می‌شود به‌گونه‌ای ما قبلاً از نرم‌افزارهای خارجی در طرح‌ها استفاده می‌کردیم اما الان این نرم‌افزارها به‌صورت بومی طراحی و تولید می‌شود. موضوع دیگر دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال و کمپین‌های تبلیغاتی است که برای این منظور سامانه‌ای در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های نو راه‌اندازی کردیم.

رئیس مرکز رشد واحد الکترونیک ادامه داد: تولید محتوای دانشکده‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه علوم پزشکی یکی از کارهای مهم و اولویت‌دار این مرکز است در همین راستا قراردادهایی منعقد شده است. هم‌اکنون ۳ تیم در حوزه موشن‌گرافی و محتواهای آموزشی اسپارگ مشغول به کار هستند.

آقا نصیر افزود: موضوع دیگر بحث تلویزیون تعاملی است که بیشتر برای حوزه‌های تخصصی ازجمله کشاورزی و سلامت می‌پردازد که در همین زمینه نرم‌افزاری تولیدشده والان در مرکز رشد مستقر است تا جایی که قرارداد بیزنیس پلن (طرح کسب‌وکار و طرح تجاری) آن منعقدشده و سرمایه‌گذار برای این طرح معرفی‌شده است. همچنین در حوزه بازی رایانه‌ای نیز یک شرکت مستقرشده است که این کار با همکاری بنیاد بازی‌ها در حال انجام است و ما در تلاش هستیم که شتاب‌دهنده بازی‌های رایانه‌ای را در مرکز رشد راه‌اندازی کنیم.

رئیس مرکز رشد واحد الکترونیک با اشاره به برنامه آینده این مرکز گفت: در کنار کار توسعه فعالیت‌های در حال انجام ما به شرکت‌های مستقر در مرکز رشد حدود ۳ تا ۶ ماه فرصت می‌دهیم که بیزینس پلن (طرح کسب‌وکار و تجاری‌سازی) را آماده کنند. زمانی که طرح آماده شد ما آن را در شورای دانش‌بنیان واحد الکترونیک ارائه می‌کنیم در صورت مناسب بودن و قابلیت سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار معرفی می‌کنیم. هم‌اکنون مقدمات سرمایه‌گذاری برای چند طرح مشخص‌شده است. در کنار این موارد علاوه بر جا و مکان، امکانات و سرمایه هم تزریق می‌شود تا محصولات تولیدی تجاری‌سازی و روانه بازار شوند.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید دقت و عمل به خرج دهند تا با حمایت از موضوعات دانش‌بنیان به رشد علمی کشور کمک کنند. چراکه این امر مهم سبب می‌شود محصولات تولیدی به سمت تجاری‌سازی سوق داده شود. قطعاً این موضوع به اقتصاد مقاومتی کمک قابل‌توجهی خواهد کرد. ما دقیقاً در مرکز رشد با همین رویکرد حرکت می‌کنیم.

آقانصیر افزود: با توجه به این‌که فضای مجازی، فضای بسیار پویا و دائما در حال تغییر است و بر همین اساس از پروژه‌هایی حمایت می‌کنیم که طرح‌ها صد درصد در بازه زمانی به مرحله تجاری‌سازی برسند. هم‌اکنون بازار هدف ما فضای مجازی و فناوری اطلاعات است و برای بلندمدت در نظر داریم تولیدات خود را به کشورهای خارجی صادر کنیم.

وی تأکید کرد: تشکیل و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های آنان در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی‌های درونی کشور می‌تواند کمک شایانی به رفع مشکلات اقتصادی فعلی کشور کند. سرمایه‌گذاری در راستای اجرایی شدن هر یک از طرح‌ها و ایده‌های جدید موجب رونق دارایی فکری کشور خواهد بود.

آقانصیر در پایان خاطرنشان کرد: قرار است مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک در شهریور ماه با حضور دکتر طهرانچی به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند. همچنین در این مراسم ۳ دستاورد مهم این مرکز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024363

وب گردی

وب گردی