اختیارات واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته است

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص تجمیع بودجه، انضباط مالی و شروع سال مالی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این زمینه اختیارات استانی گسترش یافته و برخی از امور که در سنوات گذشته توسط سازمان مرکزی انجام می‌شد به استان‌ها واگذار شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی در شانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و اقتصادی استان و همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و مرزهای آبی و خاکی مشترک با همسایگان حوزه خلیج فارس، دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان می تواند به عنوان قطب فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نقش به سزایی در توسعه استان ایفا کند.

طهماسب کاظمی با بیان اینکه دانشگاه در گذشته صرفا یک سازمان آموزش محور بود، گفت: در دوره جدید تلاش شده تا ماموریت‌های دیگر مرتبط با نظام‌های اجتماعی در دانشگاه پیگیری و در سال تحصیلی 99-98 این کار به صورت دقیق‌تری انجام شود.

وی با ارائه گزارشی درخصوص تجمیع بودجه، انضباط مالی و شروع سال مالی در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: در این زمینه اختیارات استانی گسترش یافته و برخی از امور که در سنوات گذشته توسط سازمان مرکزی انجام می‌شد به استان‌ها واگذار شده تا با استفاده از قابلیت‌ها و فرصت های موجود در استان بودجه تدوین شود، بنابراین واحدهای دانشگاه در استان‌ها به صورت استانی امور را پیگیری می‌کنند.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه توسط مردم ساخته شده، بنابراین از مردم است و باید برای مردم کار کند. ما امانتدار مردم هستیم و باید این دانشگاه را حفظ کنیم.

وی با اشاره به کاهش نرخ جمعیت در کشور و عدم تمایل جوانان به تحصیل در دانشگاه، گفت: این اتفاق ناشی از آن است که جوانان هدفی که به دنبال آن هستند را در دانشگاه پیدا نمی‌کنند. اگر اعتماد مردم به دانشگاه آزاد اسلامی و نظام آموزشی عالی از دست برود، قطعا دچار مشکل خواهیم شد. دانشگاه آزاد اسلامی باید بتواند این اعتماد را به مردم بازگرداند و در این مسیر حرکت کند. بر این اساس، متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در استان ها وجود دارد، هسته‌های اولیه این حرکت شکل گرفته است.

طهماسب کاظمی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک سازمان و دانشگاه آموزش محور بوده که در حال حاضر با توجه به تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته اعداد و ارقام فعالیت آن در حوزه پژوهشی، اقتصادی و اجتماعی در حال تغییر است.

در ابتدای این جلسه سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی درخصوص شرایط جمعیتی و دانشجویی استان و اقدامات صورت گرفته جهت گسترش دانشگاه و جذب دانشجو پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024364

وب گردی

وب گردی