امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان واحد شهر قدس و فرماندهی انتظامی

در راستای ارتقاء سلامت اجتماعی به جهت پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی تعامل میان فرماندهی انتظامی شهرستان قدس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قدس درخصوص تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و تحقیقاتی مشترک صورت گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی فتح الله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قدس در خصوص امضای تفاهم نامه با فرماندهی انتظامی اظهار کرد: کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در حوزه های مشترک مستلزم تعامل میان سازمان های مسئول در جهت مطالعه و پژوهش های اجتماعی است که امروز این مهم با همکاری فی مابین فرماندهی انتظامی و واحدشهر قدس در دانشگاه تحقق یافته است.

فتح اله اظهار داشت: این تفاهمنامه با هدف بهره گیری از ظرفیت ها و بسترهای موجود در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح امنیت اجتماعی و ارتقاء سطح امنیت در جامعه بخصوص جامعه ورزشکاران و جوانان، از سوی سرهنگ شاهپور فلاحی فرمانده انتظامی شهرستان قدس و نیز واحد شهرقدس انجام شد.

رئیس واحدهای غرب استان تهران در ادامه افزود: امروز این امر مهم در جهت فراهم کردن زمینه های مشترک و تبادل اطلاعات در پیشگیری و کاهش آسیب ها و ارتقاء سطح امنیت اجتماعی و روانی جامعه با بهره گیری از ظرفیت های مشترک این دو مجموعه انجام می شود.

وی با اشاره به تعهدات مشترک در زمینه های همکاری این دو نهاد به فعالیت های مشترک همکاری فی ما بین در زمینه های آموزشی علمی و پژوهشی در موضوعات مرتبط با کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در چارچوب اهداف و سیاست های مورد توافق طرفین، فراهم نمودن زمینه های تولید محتوای آموزشی در قالب تراکت، بروشور و سی دی حاوی دانستنی های انتظامی و هشدارهای پلیس جهت آموزش همگانی دانشجویان، مشارکت در برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش و نمایشگاههای تخصصی ویژه جوامع هدف فعال در حوزه های جوانان و دانشجویان با محوریت پیشگیری از سرقت، تهدیدات فضای مجازی، عفاف و حجاب، تکنیک های کنترل خشم، قدرت نه گفتن و... با حضور کارشناسان انتظامی در این واحد دانشگاهی و همچنین ارجاع یا معرفی مراجعین و موارد ویژه برای بهره مندی از خدمات مشاوره ای رایگان در کلانتری ها و نیز ارائه خدمات انتظامی به دانشگاه و در نهایت مشارکت پلیس راهور شهرقدس با دانشگاه در جهت روان سازی ترافیک و برچیدن گره های ترافیکی را از جمله این تعهدات مشترک خواند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از نحوه اجرایی این تفاهم نامه عنوان داشت و گفت: در گام نخست این همکاری، طرفین متعهد می شوند اولویت های لازم برای توسعه و اجرایی نمودن مفاد تفاهمنامه را فراهم آورند تا در راستای توسعه همکاری و اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه نمایندگانی از سوی طرفین معرفی خواهند شد. تمامی جلسات و کارگاه های آموزشی در واحد و با حضور کارشناسان انتظامی بصورت رایگان برگزار می گردد.

در ادامه شاپور فلاحی فرمانده انتظامی شهرستان قدس ضمن تقدیر و تشکر از ریاست دانشگاه در جهت ایجاد اینگونه فرصت های ویژه برای شهرستان تاکید کرد: همانگونه که مشهود است این واحد دانشگاهی از نمونه دانشگاه هایی است که در بحث این تعاملات فی مابین می توان بهره برداری های لازم را در راستای ارتقاء سلامت اجتماعی از آن بهره جست که قطعا رابطه مستقیمی با ارتقاء فرهنگ اجتماعی در سطح شهرستان خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024451

وب گردی

وب گردی