محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بازاریابی و بازارسازی نیاز دارند

دوشنبه 21 مرداد 1398 - 09:55
کد مطلب: 1024454
دانش بنیان

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت:از آنجا که شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه دانش و چگالی دانش فعالیت می‌کنند، بسیاری از محصولات آنها نوآورانه بوده و نیاز به بازارسازی دارد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، فرشته حسینی، معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، با بیان این مطالب اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون در این پژوهشکده محصولات مختلفی با استراتژی تولید توسط خود جهاددانشگاهی و تولید سفارشی در واحدهای تولیدی خارج از مجموعه جهاد تولید و عرضه شدند.

وی گفت: آغاز برنامه اقتصادی-تولیدی با رویکرد معرفی محصولات فناورانه و دانش بنیان این پژوهشکده به جامعه و ورود آنها در سبد غذایی افراد و جهت‌دهی فعالیت‌ها و اولویت‌بندی آنها بر اساس بازخوردهای گرفته شده از مهمترین فعالیت‌های پژوهشکده در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: پیگیری اخذ موافقت قطعی پژوهشکده از دفتر مرکزی جهاددانشگاهی از جمله فعالیت‌های دیگر انجام شده در سال گذشته بود. این پژوهشکده در سال ۱۳۸۶ موافقت اصولی خود را از جهاددانشگاهی دریافت کرده بود. در سال ۹۷ مراحل ارزیابی و تصویب درخواست موافقت قطعی پژوهشکده در شوراهای تخصصی جهاددانشگاهی انجام و در تیرماه ۹۸، پس از موافقت هیئت امناء جهاد دانشگاهی، موافقت قطعی پژوهشکده مورد تایید قرار گرفت.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی کسب عنوان پژوهشکده برتر استان در سال گذشته توسط کمیته علمی برگزاری هفته بزرگداشت پژوهش و فناوری را از افتخارات پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی دانست و گفت: همکاری در تشکیل کمیته تخصصی صنایع غذایی ذیل کمیسیون نوآوری کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خراسان رضوی با هدف استقرار نظام نوآوری در صنعت غذا را از جمله فعالیت‌های دیگر پژوهشکده ما بوده است.

حسینی ادامه داد: در این راستا سلسله جلسات تخصصی با حضور نمایندگان مراکز علمی-پژوهشی فعال استان در صنعت غذا و دست اندکاران این صنعت برگزار و مشکلات موجود در افزایش بهره‌وری و ایجاد نوآوری صنایع غذای استان و راهکارهای رفع آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: از جمله رویکردهای پژوهشکده در سال گذشته، هم‌افزایی پتانسیل‌ها با سایر مراکز پژوهشی این نهاد نظیر پژوهشکده گردشگری و بیوتکنولوژی جهاددانشگاهی در ارائه محصولات و پیشنهادات پژوهشی مشترک برای دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مختلف بود.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: پیگیری پروژه‌های قابل اجرا از آستان قدس، بنیاد مستضعفان، شهرداری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آموزش و پرورش و ... بخش دیگری از فعالیت‌های شاخص سال گذشته پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته آزمایشگاه تحقیقاتی پژوهشکده عضویت فعال خود را در شبکه ملی آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی آغاز و خدمات تخصصی در این قالب به دانشجویان و مراکز همکار ارائه کرد.

حسینی افزود: در یکی از شرکت‌های دانش بنیان پژوهشکده، فاز توسعه شرکت در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی پیگیری و در ابتدای سال ۹۸ مراحل راه‌اندازی انجام و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

وی اجرای طرح‌های پژوهشی ذیل شبکه برنامه گروه‌ها، طرح‌های کارفرمایی، ارائه خدمات آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و ... را از مهمترین برنامه‌های سال جاری پژوهشکده دانست و اظهار کرد: اخذ موافقت قطعی پژوهشکده از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، تثبیت ساز و کار برنامه تولیدی- اقتصادی پژوهشکده، راه‌اندازی و تثبیت برنامه تولید فراورده‌های میوه و سبزی در پایلوت میوه و سبزی و تلاش در جهت اخذ طرح‌های کلان استانی و ملی از دیگر برنامه‌های پژوهشکده در سال جاری است.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های پژوهشکده در جهت ارتباط با صنعت، تصریح کرد: با توجه به رویکرد تولیدی –اقتصادی پژوهشکده در سال گذشته، ارتباطات زیادی با اصناف و صنایع مختلف شکل گرفت که منجر به همکاری در تولید محصولات مختلف شد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

169 / 167

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار