نیلی احمدآبادی: دانشگاه ها و مراکز علمی استان تهران باید در اولویت نظارت باشند

رئیس دانشگاه تهران گفت: با وجود دانشگاه‌های بزرگ و مراکز علمی و تخصصی در استان تهران، باید نظارت بر آن ها از اولویت‌ها باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، نخستین جلسه هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم استان تهران به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور رئیس مرکز ناتک وزارت علوم، دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، معاونان مرکز ناتک، دکتر حسینی معاون آموزشی دانشگاه و سایر اعضای هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران برگزار شد.

در این جلسه، دکتر سعدان زکائی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، ضمن بیان و تشریح اولویت‌های رسیدگی در هیأت ناتک و با اشاره به اهمیت استان تهران در همه زمینه‌ها به‌ویژه آموزش عالی گفت: سابقه تشکیل هیأت‌های نظارت استانی به سال ۱۳۸۵ باز می‌گردد.

زکائی دانشگاه تهران را دارای جایگاه ویژه‌ای در نظام آموزش عالی کشور برشمرد که از ظرفیت و توانمندی لازم برای نظارت بر همه زیر نظام‌های دیگر در استان تهران برخوردار است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، با بیان اهمیت نظارت به‌عنوان یک جزء تفکیک‌ناپذیر حوزه عتف، تصریح کرد: بر اساس قانون، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، حمایت و پشتیبانی و نظارت و ارزیابی وظایف اصلی وزارت علوم به شمار می‌آیند و به‌ واقع نظارت و ارزیابی مکمل دو سیاست دیگر است.

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، نیز با اشاره به گسترش و تعدد مراکز آموزش عالی در استان تهران گفت: موضوع نظارت بر این مراکز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هم‌چنین با وجود دانشگاه‌های بزرگ و مراکز علمی و تخصصی در این استان باید نظارت بر آنها از اولویت‌ها باشد.

نیلی احمدآبادی، با تأکید بر اهمیت نحوه مدیریت و عملکرد هیأت نظارت، استفاده از فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی مناسب و همچنین به کارگیری نیروی انسانی کارآمد، خاطرنشان کرد: استفاده از تخصص و مهارت‌ دانشجویان باید مورد توجه هیأت قرار بگیرد.

در بخش دیگری از این جلسه دکتر سید حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران، خاطر نشان کرد: با پیگیری و همکاری‌های صورت گرفته، هیأت نظارت استان تشکیل شد. در حال حاضر دبیرخانه و اعضای هیأت مشخص و احکام آنها صادر شده است.

دکتر محمد علی شاه‌حسینی، دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان تهران نیز ضمن ارائه گزارش و معرفی هیأت ناتک گفت: هر هیأت استانی دارای اعضای حقوقی و حقیقی است که پنج عضو حقوقی و شش تا هشت عضو حقیقی می‌توانند با این هیأت‌ها همکاری کنند.

در ادامه دیگر اعضای حاضر در جلسه و نمایندگان دانشگاه‌های استان تهران به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه‌های مختلف پرداختند و از مجموع پنج کارگروه، هیأت نظارت سه کارگروه مؤسسات آموزش عالی آزاد، غیر انتفاعی و الکترونیک؛ کارگروه دانشگاه‌های پیام نور، فرهنگیان و فنی و حرفه‌ای و کارگروه مؤسسات پژوهشی و فناوری تشکیل و اعضای آن مشخص شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024460

وب گردی

وب گردی