ارسال گوشت قربانی حجاج به ۲۷ کشور محروم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : گوشت قربانی حجاج ایرانی در منا به همراه سایر گوشت های قربانی حجاج کشورهای اسلامی به ۲۷ کشور محروم ارسال می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی المعیصم و روند انجام عملیات ذبح با دکتر بندر حجار رئیس بانک توسعه اسلامی دیدار کرد.

وی پس از این دیدارگفت : بر اساس تفاهمی که از قبل انجام شده گوشت دامهای قربانی توسط این مجموعه برای مردم محروم این ۲۷ کشور ارسال می شود.

وی گفت: در این نشست دکتر حجار درخواست مشارکت بیشتر جمهوری اسلامی ایران در طرح های عام المنفعه بانک توسعه اسلامی را داشت که از کلیت آن استقبال کردیم اما این امر منوط به بهبود و توسعه روابط دو طرف خواهد بود.

وی گفت: ضمن آنکه ما نیز تمایل خود به استفاده از ظرفیت بانک توسعه اسلامی در طرحهای زیر بنائی مانند دو طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری در مشهد را اعلام کردیم.

در مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ دام قربانی متعلق به زائران ایرانی است که در روز یکشنبه ۱۰ ذی الحجه همزمان با عید قربان ۸۵ هزار راس قربانی ذبح شد

رشیدیان در ادامه با اشاره دام های قربانی ذبح شده حجاح طی دیروز افزود : در مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ دام قربانی متعلق به زائران ایرانی است که در روز یکشنبه ۱۰ ذی الحجه همزمان با عید قربان ۸۵ هزار راس قربانی ذبح شد.

وی افزود : ۱۵۰۰ راس قربانی دیگر به خواست حجاج شان در طلوع آفتاب روز یازدهم ذی الحجه در کشتارگاه معیصم ذبح خواهد شد.

رشیدیان گفت : ذبح قربانی حجاح کشورمان در روز عید قربان طی دو مرحله انجام شد که در مرحله نخست قربانی بانوان ایرانی ذبح شد و بعد از اتمام آن، کار ذبح دامهای قربانی حجاج مرد به انجام رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024468

وب گردی

وب گردی