بوئینگ 30 سال به عقب برگشت

تبعات سقوط بوئینگ 737 مکس هنوز برای این شرکت به اتمام نرسیده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ممنوعیت پرواز بوئینگ 737 مکس به دلیل دو حادثه مرگبار، در سراسر جهان ادامه دارد. در حالی‌که صدها هواپیما در سطح زمین منتظر هستند، شرکت‌ها در تلاشند تا Boeing 737 را برای پر کردن این شکاف کرایه کنند. اوضاع به حدی جدی شده که حتی شرکت‌هایی نیز وجود داشتند که Boeing 737-200 را که تولید آن در سال 1988 متوقف شده اجاره کرده‌اند.

تولید سری 200-737 که یکی از اولین مدل‌های این سری بود، 31 سال پیش متوقف شد و این در حالی است که از معرفی اولین مدل این سری 54 سال می‌گذرد.

وقتی بوئینگ 737 مکس زمین‌گیر شد، شرکت ها Boeing 737-200 را اجاره کردند!

به گفته «فیل سیمور» مشاور هوانوردی‌، محبوب‌ترین مدل‌های فعلی، سری به‌روزرسانی شده Boeing 737 هستند؛ بنابراین، مدل‌های بوئینگ 737-600 ، -700 ، -800 و -900 هنوز هم مدل‌های کاملاً پرکاربرد هستند.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی مدت‌هاست که از 737-200 استفاده نمی‌کنند. شرکت «Southwest»، که کل ناوگان آن از بوئینگ 737 تشکیل شده است، در سال 2005 کلیه «737-200 »ها را بازنشسته کرد. براساس آخرین سرشماری‌ها ، فقط 38 فروند 737-200 در سراسر جهان به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند. 10 مورد از این هواپیماها متعلق به شرکت «Nolinor Aviation» است.

موتورهای این هواپیما هنگام فرود، بعضی مواقع دچار مشکل می‌شوند که با نصب کیسه‌های شن، این مشکل را می‌توان حل کرد.

با نصب کیسه‌های شن این هواپیما برخلاف مدل‌های دیگر می‌تواند روی پیست‌های بدون آسفالت نیز فرود بیاید. از آنجا که یکی از معدود جت‌های تجاری است که می‌تواند در باندهای غیر آسفالت فرود بیاید، این مدل از طرف شرکت‌های هوایی به خصوص در کشورهای در حال توسعه ترجیح داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024474

وب گردی

وب گردی