گزارش نهایی کمپین «کنترل فشار خون» مهر اعلام می‌شود

معاون وزیر بهداشت گفت: در هفته نخست مهر، مصادف با روز جهانی قلب، گزارش نهایی کمپین «بسیج ملی کنترل فشار خون» را ارائه خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به این پرسش که با توجه به اتمام طرح بسیج ملی کنترل فشار خون آیا وزارت بهداشت کمپین‌های دیگری برگزار خواهد کرد گفت: اطلاع‌رسانی اجرای این کمپین از اردیبهشت ماه آغاز شد و همکاران ما در سراسر کشور در این زمینه فعالیت کردند.

وی گفت: برگزاری کمپین شرایط خاص خود را دارد و کار اضافه‌ای بر دوش همکاران ما است. درست است که امور اجرایی بسیج ملی به اتمام رسیده اما تا مهرماه درگیر این برنامه هستیم و در هفته نخست مهرماه، مصادف با روز جهانی قلب، گزارش نهایی را ارائه خواهیم کرد.

تاکنون 2 میلیون و 600 هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون را شناسایی کرده‌ایم

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر دو ارزیابی داخلی از سوی بسیج ملی و یک ارزیابی خارجی توسط سازمان جهانی بهداشت در حال انجام است که نتایج نهایی را هفته نخست مهرماه ارایه می‌کنیم. ضمن اینکه بررسی‌ها نشان داد حدود 10 میلیون نفر در معرض بیماری فشار خون قرار دارند.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 600 هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون را شناسایی کرده‌ایم گفت: برنامه تحت پوشش قرار دادن این افراد بر عهده پرسنل بهداشت است، بنابراین اینکه به سرعت بتوانیم کمپین دیگری را راه‌اندازی کنیم، امکان پذیر نیست؛ اما برای برگزاری کمپین‌های جدید برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1024496

وب گردی

وب گردی