اقدام گوگل برای رهایی از رمز عبور

گوگل اعلام کرد که کاربران اندروید می‌توانند با استفاده از اثر انگشت خود وارد برخی از سرویس‌های این شرکت شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گوگل در تلاش برای گذر از دنیای استفاده از رمز عبور برای ورود به برنامه‌های مختلف، به دنبال ارائه قابلیت استفاده از اثر انگشت در برخی از برنامه‌های اندروید است.

ویژگی جدید گوگل این اجازه را به کاربران می‌دهد تا از سنسور اثر انگشت یا کد قفل PIN خود به جای رمز عبور، برای ورود به یکی از سرویس‌های وب این شرکت استفاده کنند.

این اولین باری است که گوگل به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا از بیومتریک برای تأیید هویت خود در وب استفاده کنند.

احراز هویت بیومتریک آنلاین از امروز در گوگل کروم و برای کاربران اندروید در دسترس است. برای بررسی این ویژگی از مرورگر آنلاین رمز عبور این شرکت که از طریق passwords.google.com قابل دسترسی است، بازدید کنید.

با ورود به این قسمت گوگل از شما می‌خواهد هویت خود را با استفاده از سنسور اثر انگشت تلفن خود تأیید کنید. از طرف دیگر، در هر صفحه می‌توانید از هر روش تأیید اعتبار دیگری که ترجیح می‌دهید(پین، الگو یا رمز) استفاده کنید.

این ویژگی فقط در تلفن‌های هوشمند اندروید انتخاب شده موجود است. با استفاده از این چارچوب، در حال حاضر امکان استفاده از تلفن یک فرد برای تأیید صحت ورود به سیستم دسکتاپ امکان پذیر نیست.

با این حال، گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد احراز هویت بیومتریک آنلاین را برای همه تلفن‌های هوشمند با اندروید 7.0 و بالاتر در طی چند روز آینده راه‌اندازی کند.

این ویژگی جدید بسیار مطمئن‌تر از رمز عبور است؛ زیرا اعتبارنامه در دستگاه ذخیره می‌شود و هیچ گونه تهدیدی مبنی بر استفاده مجدد از همان رمز عبور در چندین سرویس مختلف وب وجود ندارد.

در سال 2016 آزمایشگاه فناوری پیشرفته و پروژه‌ها، Project Abacus را معرفی کرد که به گفته آن رمزهای عبور تا پایان آن سال منسوخ می‌شدند. سه سال از آن ماجرا می‌گذرد و هنوز هم گذرواژه‌ها همه‌گیر هستند.

به هر حال این اقدام گوگل یک گام در جهت کنار گذاشتن رمز عبور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024501

وب گردی

وب گردی