ترامپ هنوز درباره زمان رونمایی از معامله قرن تصمیم‌گیری نکرده است

نماینده آمریکا در امور غرب آسیا خبر داد که ترامپ هنوز تصمیم نگرفته که بخش سیاسی معامله قرن را پیش یا پس از انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی رونمایی کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در امور غرب آسیا شامگاه دوشنبه گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نگرفته بخش سیاسی معامله قرن را پیش یا بعد از انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی منتشر کند.

وی که با بلومبرگ مصاحبه می‌کرد گفت حتی این امکان وجود دارد که بخش سیاسی معامله قرن پس از تشکیل کابینه اسرائیل ارائه شود اما ترامپ به زودی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

پیش از این نیز گرینبلات از تاخیر در رونمایی از طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن خبر داده و گفته بود: «معتقدم که انتشار طرح صلح ترامپ را تا پس از تشکیل کابینه جدید اسرائیل در ماه نوامبر به تاخیر خواهیم انداخت.» (جزئیات بیشتر).

بر اساس جزئیاتی که از معامله قرن فاش شده، دولت مستقل فلسطینی شامل نیمی از کرانه باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی خواهد بود. طبق این طرح فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود (که در قطعنامه‌ی ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده) صرف نظر کنند.

کد خبر: 1024512

وب گردی

وب گردی