افزایش درآمدهای غیرشهریه‌‌‌‌‌ای واحد یزد با تأسیس آزمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرامیک و مواد معدنی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از افزایش درآمدهای غیرشهریه‌‌‌‌‌‌‌ای این واحد دانشگاهی با تأسیس آزمایشگاه‌‌‌‌‌های سنگ، سرامیک و مواد معدنی خبر داد.

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره افزایش درآمدهای غیر شهریه‌‌‌‌‌‌ای این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، فعالیت‌های خود را در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای از 2 سال گذشته آغاز کرده است.

وی افزود: واحد یزد افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای را از طریق فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاری بخش‌های برون دانشگاهی دنبال می کند؛ همچنین سعی کردیم با استفاده از تجهیزات ورزشی و امکانات آزمایشگاهی نیز درآمدهای غیر شهریه‌ای واحد را افزایش دهیم.

طباطبایی ادامه داد: در حال حاضر دو آزمایشگاه تاسیس کردیم که در حوزه کاشی و سرامیک و مواد معدنی فعالیت دارند که درآمدزایی خوبی برای دانشگاه ایجاد می کنند؛ همچنین تاسیس چند آزمایشگاه دیگر در حوزه‌های شیمی و پلیمر هم در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تصریح کرد: طرح دیگری را برای تجهیزات و سالن‌های ورزشی دانشگاه در نظر گرفته ایم تا از این طریق نیز بتوانیم درآمدزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد اذعان داشت: میزان درآمدزایی شرکت‌های دانش بنیانی که از 2 سال قبل در مراکز رشد مستقر شده اند، مورد ارزیابی قرار گرفته است و هفته گذشته معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی طی سفر به استان یزد از نزدیک در جریان فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد واحد یزد قرار گرفت.

طباطبایی گفت: معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی پس از بازدید از بخش‌های مختلف واحد یزد، بر فعالیت این واحد در حوزه تولید عوامل زیست بیولوژیک تاکید کرد؛ چرا‌که می توانیم سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه داشته باشیم و به نتایج خوبی دست یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به درآمدهای غیر شهریه‌ای این استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد سال گذشته حدود 18 میلیارد تومان درآمد غیر شهریه‌ای داشت که امسال باید حداقل 15 درصد به این میزان افزوده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024529

وب گردی

وب گردی